| کد خبر: 157815 |

علیرضابیگی: بخش قابل توجهی از بودجه ۹۷، قابل تحقق نیست

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: باتوجه به ذهنیتی که ما نسبت به بودجه سنوات قبل داریم، بخش قابل توجهی از این بودجه غیر قابل تحقق است. کمااینکه در سال های گذشته هم تحقق نیافته است و همین امر باعث شده بیشترین فشار متوجه بودجه عمرانی شود.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: باتوجه به ذهنیتی که ما نسبت به بودجه سنوات قبل داریم، بخش قابل توجهی از این بودجه غیر قابل تحقق است. کمااینکه در سال های گذشته هم تحقق نیافته است و همین امر باعث شده بیشترین فشار متوجه بودجه عمرانی شود.

احمد علیرضا بیگی در خصوص لایحه بودجه 97 بیان کرد: ما در بودجه های گذشته شاهد کسری بودیم که از بودجه عمرانی کاستیم و به زخم های دیگر زدیم. در نتیجه در حوزه زیرساخت ها و عمران کشور، اتفاق خاصی رخ نداد و ما به چند هزار میلیارد تومان بسنده کردیم.

وی در خصوص مشکلات بودجه 97 گفت: مشکل اصلی این بودجه درواقع تعریف منابع است. به این موضوع که منابع بدست آمده چه آثاری را از خودش برجای خواهد گذاشت، توجه نشده است و چون این موضوع ملموس نیست طبیعتا پیامدهای اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. به دنبال اجرای این لایحه ما شاهد رکود اقتصادی بیشتر در کشور خواهیم بود. باتوجه به تجربه ای که ما از بودجه های گذشته داریم و دیده ایم که چه موضوعاتی توانسته اند تحقق پیدا کنند و چه موضوعاتی تحقق نیافته اند، ذکر مجدد موضوعاتی که قادر به تحقق در سال های پیش نشده اند به جز به وجود آوردن توقعات، فایده دیگری نخواهد داشت و مشکلات کشور را اضافه می کند.

به گزارش تین‌نیوز از ایسنا، نماینده تبریز در مجلس افزود: ما در لایحه بودجه سال گذشته بخش قابل توجهی استقراض داخلی و خارجی ایجاد کردیم. وای به حال خانواده ای که بخواهد با قرض روز خود را بگذراند.

علیرضابیگی در خصوص آسیب هایی که تحقق نیافتن بودجه به اقتصاد و مدیریت کشور وارد می کند، گفت: تحقق نیافتن بودجه سبب بی اعتمادی می شود. توقعاتی را ایجاد می کند که این توقعات امکان اجرایی شدنشان، میسر نمی شود و در نهایت منجر به بی اعتمادی می شود. در بعضی از موارد برای اینکه جلوی بی اعتمادی گرفته شود، از جای دیگر کاسته و در این مسئله هزینه می کنیم. در این حالت از اولویت بودجه فاصله گرفته و هم چنان بی نتیجه باقی می ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.