| کد خبر: 154493 |

ادامه کاهش تولید اوپک به نفع نفتکش‎ها است

ادامه برنامه کاهش تولید نفت اوپک موجب افزایش تقاضا در مسیر آمریکا-آسیا می‌شود.

تین نیوز

موسسه کارگزاری کشتی Charles R. Weber امریکا هفته گذشته گزارش داد که رعایت سفت و سخت برنامه کاهش تولید نفت از سوی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چشم‎انداز کشتیرانی‎هایی مانند فرانت‌لاین، یوروناو، و Gener8 را بهبود می دهد.

 به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز ، دلیل این امر آن است که ادامه برنامه کاهش تولید نفت اوپک موجب افزایش تقاضا در مسیر آمریکا-آسیا می‌شود، مسیری که پیش از این تقاضای کمی داشت، و این امکان را به کشتی های نفتکش‎ می‎دهد که در مسیر برگشت به آمریکا نیز محموله هایی را به این کشور حمل کنند.

جورج لوس، مدیر تحقیقات نفتکش در موسسه Charles R. Weber، گفت: "تاثیر افزایش تقاضا در آسیا خود را  در قالب بالا رفتن شدید درآمد کشتی‎های نفتکش  نشان نمی دهد، حداقل در دو فصل آینده، چراکه هنوز با مشکل مازاد ظرفیت این کشتی‎ها در بازار مواجه هستیم."

وی افزود: "اما در اواسط سال 2018 و اوایل سال 2019 میلادی این مسئله می تواند نهایتا تاثیر مطلوبی بر روی نرخ اجاره کشتی‎های نفتکش غولپیکر (VLCC) بگذارد."

هم اکنون چین روزانه 115 هزار بشکه نفت از آمریکا وارد می کند، این در حالیست که چینی ها در فاصله ماه های ژانویه تا آگوست امسال در مجموع یک میلیون بشکه نفت از آمریکا وارد کرده بودند.

در همین حال، خبرگزاری رویترز خبر داد که نرخ حمل نفت آمریکا از خلیج مکزیک به سنگاپور از ماه آگوست 2017 به بعد بیش از 50 درصد افزایش داشته است و اکنون به 15 دلار و 54 سنت برای هر تن رسیده است. نرخ حمل محموله‎های نفتی خاورمیانه به مقاصد آسیایی نیز نزدیک به 48 درصد در این مدت افزایش داشته است.

در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است که حجم محموله های نفتی آمریکا به آسیا در ماه سپتامبر امسال 3 برابر شد و به 5 میلیون بشکه رسید.

برایان گالاگر، سخنگوی شرکت کشتیرانی یوروناو، اعلام کرد: "با ادامه روند افزایش صادرات نفت آمریکا به مقاصد آسیایی، از نیمه دوم سال 2018 به بعد شاهد تاثیر مثبتی بر فضای کسب و کار خود خواهیم بود."

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.