| کد خبر: 150797 |

تضعیف برجام سال ۲۰۱۸ تاثیر خود در بازار نفت را نشان خواهد داد

به گفته کارشناسان، اظهارات جمعه شب ترامپ در مورد استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران لزوما تاثیری آنی بر بازار نفت نخواهد داشت اما می تواند تغییراتی در بازار نفت ایجاد کند.

تین نیوز

به گفته کارشناسان، اظهارات جمعه شب ترامپ در مورد استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران لزوما تاثیری آنی بر بازار نفت نخواهد داشت اما می تواند تغییراتی در بازار نفت ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سی ا بی سی، به گفته کارشناسان، اظهارات جمعه شب ترامپ در مورد استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران لزوما تاثیری آنی بر بازار نفت نخواهد داشت اما می تواند تغییراتی در بازار نفت ایجاد کند.

ترامپ جمعه گفت که وی پایبندی ایران به توافق برجام را تایید نمی کند. وی همچنین وعده داد که در صورتی که کنگره و متحدان آمریکا به راه حلی در خصوص نگرانی های وی در زمینه برجام دست نیابند، از توافق هسته ای خارج شود.

بنجامین سیلزبوری، تحلیلگر سیاست های انرژی در موسسه اف بی آر کپیتال مارکتس گفت، سرمایه گذاران نفتی باید از ریسک های احتمالی پیش رو آگاه باشند و خود را راضی نکنند.»

وی افزود: «رئیس جمهور امریکا تصریح کرده که وی خواهان تشدید فشارها بر ایران است. بنابراین در میانه سال آینده ممکن است شاهد بدتر شدن وضعیت برای توافق هسته ای باشیم و پس از آن زمانی که شکاف بین عرضه و تقاضا کم شد، این می تواند تاثیر قابل توجهی بر عرضه نفت بگذارد.»

اندی لیپو، رئیس موسسه لیپو اویل اسوشیتس نیز معتقد است، اظهارات ترامپ «درجه ای از ریسک ژئوپلتیک و عدم قطعیت را در ماه های آینده در بازار نفت به وجود می آورد که می تواند موجب افزایش قیمت نفت شود.»

توافق هسته ای سال 2015 به ایران اجازه داد که صادرات نفت خود را از سر بگیرد. دولت ایران در حال حاضر روزانه حدود 2.3 میلیون بشکه نفت صادر می کند، اما اگر تحریم ها علیه ایران مجددا تشدید شود، ممکن است عرضه نفت ایران رو به کاهش بگذارد.

وی افزود: «دنیا به راحتی نمی تواند شاهد چشم پوشی از نفت ایران باشد، زیرا ما نمی توانیم از طریق دیگر اعضای اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی این کاهش را جبران کنیم.»

لیپو خاطر نشان کرد، هرچند بازار نفت با مازاد عرضه مواجه است، اما در حال کوچک و کوچکتر شدن» است.

وی افزود: «آخرین جایی که ما مازاد عرضه را در آن شاهد هستیم عملا داخل آمریکاست و شما یک هفته پیش دیدید که ما مقدار قابل توجهی از نفتمان را صادر کردیم و این روند در ادامه سال نیز تداوم خواهد داشت.»

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.