| کد خبر: 146052 |

قیمت نفت تثبیت شد

با حرکت طوفان ایرما به سمت فلوریدا و کاهش تولید عربستان سعودی، نفت تثبیت شد.

تین نیوز

با حرکت طوفان ایرما به سمت فلوریدا و کاهش تولید عربستان سعودی، نفت تثبیت شد.

 به نقل از رویترز، در بازار نفت، پس از حدود یک هفته افزایش قیمت شدید، با حرکت طوفان ایرما که یکی از قدرتمندترین طوفان‌های قرن می‌باشد، به سوی فلوریدا پس از به‌جا گذاشتن ویرانی‌های فراوان در منطقه کارائیب، قیمت‌ها تثبیت شد.

ایرما دومین طوفان بزرگی است که ظرف 2 هفته اخیر به آمریکا رسیده است و تا به این لحظه جان 14 نفر را گرفته است و تمام جزایر سر راه خود را با خاک یکسان کرده است. طوفان قبلی، هاروی، یک چهارم پالایشگاه‌ها و 8 درصد از ظرفیت تولید نفت آمریکا را تعطیل کرد.

ایگن وینبرگ، رییس تحقیقات کالا در کامرزبانک فرانکفورت می‌گوید: طوفان‌ها می‌توانند تاثیرات ماندگاری بر تقاضای پالایشگاهی و صنعتی بگذارند. نباید تاثیر نیروهای طبیعت بر تولید نفت آمریکا را بیش از حد جلوه دهیم و به همین اندازه نباید تاثیر این نیروها را بر تقاضا ناچیز دانست.

در ساعت ۹:۰۰ به وقت جهانی روز جمعه نفت برنت با 5 سنت افزایش در ۵۴.۵۴ دلار به ازای هر بشکه معامله شد. کمی قبل نفت برنت به بالاترین میزان خود از آوریل تا کنون رسیده بود و با قیمت ۵۴.۸۰ دلار برای هر بشکه معامله ‌می‌شد. نفت خام سبک آمریکا هم 30 سنت کاهش یافت و به قیمت ۴۸.۷۹ دلار برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت تاحدودی تحت تاثیر اخبار حاکی از این که عربستان سعودی تخصیص نفت خام به مشتریان خود در سراسر جهان را در ماه اکتبر به میزان 350 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد، تقویت شده بود.

قیمت نفت خام آمریکا به علت کاهش فعالیت پالایشگاهی در نتیجه خسارات طوفان هاروی، که به شدت تقاضای نفت خام را کاهش داد است، افت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.