| کد خبر: 11823 |

ظرفیت تولید بنزین سوپر ایران افزایش یافت

تین نیوز | یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش ظرفیت تولید بنزین سوپر و با اکتان بالا با اجرای یک پروژه در پالایشگاه نفت شازند خبر داد.
 
با راه اندازی یک طرح جدید پالایشگاهی (طرح استحصال بنزن از بنزین در پالایشگاه نفت تبریز) ظرفیت تولید بنزین ایران به بیش از 62 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.
 
همزمان با اجرای این طرح پالایشگاهی، یک پروژه جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین سوپر در پالایشگاه نفت شازند در مدار بهره‌برداری قرار گرفت که با تکمیل این طرح ظرفیت تویلد بنزین سوپر و با اکتان بالای کشور افزایش یافت.
 
علی شیر0.ازی‌زاده مدیرعامل پالایشگاه نفت شازند با اشاره به تکمیل تعمیرات اساسی چهار واحد فرآیندی در این پالایشگاه نفت، گفت: تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر، تصفیه نفتا و اکتانایز، تصفیه هیدروژنی نفت سفید و ایزومریزاسیون در سال جاری انجام شد.
 
این مقام مسئول با اشاره به تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین با استادارد یورو چهار اتحادیه اروپا در پالایشگاه شازند و توزیع آن در سطح کلانشهرهای تهران، کرج و اراک، تصریح کرد: علاوه بر این با راه اندازی یک واحد جدید بنزین ساز ظفیت تولید بنزین سوپر این واحد پالایشگاهی روزانه حدود 200 هزار لیتر افزایش یافت.
 
به گفته مدیرعامل پالایشگاه نفت شازند هم اکنون ظرفیت تولید بنزین سوپر با اکتان بالا از 2.1 به 2.3 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.
 
علاوه بر این در حال حاضر راه اندازی دو طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان و پالایشگاه بندرعباس به عنوان دو طرح جدید پالایشگاهی تا پایان سال جاری در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.
 
پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این دو طرح پالایشگاهی ظرفیت تولید بنزین تا پایان سال جاری به مرز 70 میلیون لیتر در روز افزایش یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.