| کد خبر: 1045 |

توان تولید روزانه گازوییل یورو ۴ به ۲۰ میلیون لیتر افزایش یافت

تین نیوز | مجموع تولید گازوییل یورو 4 کشور با اتمام طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک و افزوده شدن روزانه 10 میلیون لیتر گازوییل یورو 4 به بیش از 20 میلیون لیتر در روز افزایش یافت.

آخرین مرحله طرح توسعه و افزایش ظرفیت شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با بهره برداری از واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز به بهره برداری رسید.
 
عباس کاظمی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در این خصوص گفت: با بهره برداری از این واحد روزانه 10 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 4 و گوگرد کمتر از 50 جزء در میلیون تولید و در بازار توزیع می شود.
 
معاون وزیر نفت تصریح کرد: با بهره برداری از این واحد روزانه 50 تن گوگرد از گازوییل استحصال و به صورت گوگرد جامد به بازار عرضه می شود.
 
به گفته کاظمی، گازوئیل تولید شده پالایشگاه امام خمینی(ره) همراه 11 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 تولیدی شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران که از حدود یک سال قبل در حال توزیع می باشد، در مجموع روزانه بیش از 20 درصد گازوئیل مورد نیاز کشور را تامین می کند.
 
وی تصریح کرد: برنامه ریزی توزیع گازوئیل یورو 4 تولیدی در این دو پالایشگاه در کلانشهرهای کشور به منظور کاهش آلودگی زیست محیطی به ویژه اکسید گوگرد انجام شده و در حال تکمیل است.
 
طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند یک مجموعه کامل پالایشگاهی جدید که با هدف افزایش ظرفیت پالایشگاه موجود از 170 هزار بشکه به 250 هزار بشکه در روز و ارتقای کیفی محصولات اجرا شده است.
 
با بهره برداری کامل از این طرح و پالایشگاه موجود علاوه بر تولید و عرضه روزانه 16 میلیون لیتر بنزین پاک و 10 میلیون لیتر نفت گاز یورو 4، روزانه حدود 600 تن گوگرد از محصولات تولیدی حذف و استحصال می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.