◄ فلایتیو چه بر سر خریداران بلیت هواپیما آورده است؟/ سرنوشت مبهم ۲۰۰ میلیارد تومان پول مسافران هوایی
خریداران بلیت هواپیما: پس از درگیری بسیار در دفتر فلایتیو، حراست شرکت در پاسخ به افرادی که ماه ها به این دفتر مراجعه و شماره ارایه کرده بودند و واریزی صورت نگرفته بود، اعلام کرد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان، در صف انتظار هستند و فعلا پولی در حساب نیست.
برای تهیه بلیط یا تور مسافرتی به سایت فلایتیو مراجعه نکنید.
به گزارش تین نیوز، جمله ای که در بالا خواندید، بخشی از روایت یکی از افرادی است که قربانی خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت فلایتیو شده است.
روایت عجیبی از میلیارد ها تومان خسارتی که این سایت به مسافرانی وارد ساخته که به اعتماد مجوز آن از سازمان هواپیمایی، برای خرید بلیت هواپیما به فلایتیو مراجعه کرده اند.
این مسافر تجربه خرید بلیت هواپیمای خود را از فلایتیو، با انتشار در شبکه های اجتماعی در اختیار دیگران گذاشته و خواستار اطلاع رسانی مردم به یکدیگر شده تا فرد دیگری هم در دام این مشکل نیفتد.
او نوشته است: متاسفانه بنده روز ۵ شنبه گذشته از سایت فلایتیو بلیط کیش ایر از دبی به مقصد کیش خریدم اما بلیطی صادر نشد، ده ها تماس بنده هم بی پاسخ ماند. پس از ناکامی از پاسخ، حضورب به دفتر این شرکت مراجعه کردم و با انبوهی از جمعیت مواجه شدم که شوربختانه از ماه های گذشته بلیط یا تور خریداری کرده بودند و به سرنوشت من دچار شدند.
این مسافر توضیح داده است: پس از درگیری بسیار در دفتر فلایتیو، حراست شرکت که مانع از ورود شاکیان به داخل شده بود و صرفا به دریافت شماره شبا برای بازگشت مبالغ واریزی مبادرت می ورزید، در پاسخ به افرادی که ماه ها به این دفتر مراجعه و شماره ارایه کرده بودند و واریزی صورت نگرفته بود، اعلام کرد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان، در صف انتظار هستند و فعلا پولی در حساب نیست.
مسافر مذکور در ادامه تاکید کرده است: حضور مامور کلانتری هم صرفا به نوشتن گزارشی ختم شد که به گفته خودش ماه هاست ، انجام می دهد و دریغ از اقدامی برای بستن درگاه سامانه فروش شرکت.
به گزارش تین نیوز، روایت این فرد در شبکه های اجتماعی در حالی منتشر شده که خبرگزاری تابناک نیز ششم آبان ماه امسال، گزارشی در همین مورد منتشر کرده است.
تابناک نوشته است که مدارکی از سوی یکی از خریداران بلیط هواپیما از فلایتیو در اختیار این رسانه قرار گرفته که این مدارک نشان می دهد « یکی از مشتریان سایت بلیت فروشی فلایتیو، ۲۲ مهرماه قصد خرید بلیتی به مبلغ ۱۸ میلیون ۹۰۰ هزار تومان را داشته که پس از متصل شدن به درگاه پرداخت، مبلغ از حساب کسر می شود، اما خرید ناموفق تلقی شده است. باتوجه به زمان کم باقی مانده برای تهیه بلیت پرواز، این اقدام برای دومین بار صورت می گیرد که بازهم پول از حساب کسر شده، اما بلیتی صادر نمی شود که مسافر مربوطه مجبور شده از سایت دیگری بلیت خود را تهیه کند».
از سوی دیگر اقتصاد آنلاین نیز از پیگیری مشکل خریداران بلیت هواپیما از فلایتیو خبر داده و نوشته است: سازمان هواپیمایی کشوری با ارسال گزارش فرآیند رسیدگی به شکایات شرکت خدمات مسافرت هوایی دور پرواز (فلایتیو) اعلام کرد که به شرکت مزبور ۲۴ ساعت مهلت داده شد تا ۷۳ مورد شکایت دریافت شده در سامانه حقوق مسافر پس از تاریخ ۲۴ آبان رسیدگی و بلیت های صادره به سازمان ارسال شود. در غیر این صورت مجوز شرکت تعلیق می شود.
اقتصاد آنلاین نوشته است: گزارش فرآیند رسیدگی به شکایات شرکت خدمات مسافرت هوایی دور پرواز (فلایتیو) که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در اختیار «اقتصادآنلاین» قرار گرفته ، بدین شرح است:
۱-دریافت تعدادی شکایت از عملکرد فلایتیو بر اساس رویه های جاری در سامانه حقوق مسافر سازمان با موضوع عدم عودت وجه بلیت پرواز های ابطالی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
۲-دعوت به جلسه شرکت موصوف جهت پاسخگویی طی نامه شماره ۲۴۱۲۰۴۲۹۰۹۳ مورخ ۱۴۰۴/۰۷/۰۵،
۳- صدور اخطار کتبی اول برابر آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی متعاقب جلسه برگزار شده و الزام شرکت به جهت جلب رضایات مسافرین محترم طی نامه شماره ۲۴۱۲۰۴۳۲۱۱۳۰ مورخ ۱۴۰۴/۰۷/۲۶،
۴-صدور اخطار کتبی دوم طی شماره ۲۴۱۲۰۴۳۵۳۱۱ مورخ ۱۴۰۴/۰۸/۱۱ با توجه به جلسه برگزار شده و تعیین مهلت جهت استرداد کامل وجوه
۵-دریافت گزارش از شرکت موصوف در تاریخ ۱۴۰۴/۰۸/۲۴ مبنی بر استرداد وجوه جنگ ۱۲ روزه بالغ بر ۱۸۸ مورد شکایت موجود در سامانه حقوق مسافر و مختومه شدن پرونده
۶-بر اساس گزارشات واصله و دریافت شکایات در سامانه حقوق مسافر سازمان در خصوص اخذ وجه بلیت در درگاه اینترنتی شرکت بدون ارائه بلیت به مسافران در زمان صدور
۷-ارسال نامه دعوت به جلسه و احظار مدیر عامل و مدیر فنی شرکت دور پرواز در تاریخ ۱۴۰۴/۰۹/۰۲،
۸- جلسه در تاریخ ۱۴۰۴/۰۹/۰۴ تشکیل و با توجه به ادعای مدیرعامل شرکت در صدور کلیه بلیت ها مسافرینی که در سامانه حقوق مسافر سازمان ثبت شده است به شرکت موصوف ۲۴ ساعت مهلت داده شد تا ۷۳ مورد شکایت دریافت شده در سامانه حقوق مسافر پس از تاریخ ۱۴۰۴/۰۹/۲۴ رسیدگی و بلیت های صادره به سازمان ارسال گردد. در غیر اینصورت مجوز شرکت تعلیق می گردد.
لازم به ذکر است دلیل اعطای مهلت به شرکت یاد شده توام با پیگیری های مستمر این سازمان جهت ایفای حقوق مسافران محترم، باقی ماندن ابتکار عمل در دست سازمان و عدم درگیر کردن مسافران در فرآیند زمانبندی رسیدگی به شکایات آنها در مراجع قضایی بوده است.
علی ایها الحال در صورتی که شرکت یاد شده در مهلت زمانی تعیین شده مورخ ۱۴۰۴/۰۹/۰۵ اقدام به جلب رضایت تمامی مسافران ننماید نامه تعلیق شرکت به استناد آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی صادر و اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.