| کد خبر: 257592 |

هواپیماهایی که در آستانه تابستان وارد ناوگان می شوند

رییس سازمان هواپیمایی گفت: همزمان با شروع تابستان و افزایش تقاضای سفر، تعداد زیادی از هواپیماهای خریداری شده وارد ناوگان شد.

تین نیوز

 

 

ایرنا پیش تر در گزارشی با عنوان، تداوم واردات هواپیما به کشور اعلام کرد: هم زمان با شناسایی نیاز صنعت هوایی به ۵۵۰ فروند هواپیما، دولت در گام دومِ توسعه ناوگان که در سال گذشته با خرید ۵۰ فروند هواپیما عملیاتی شد، هواپیماهای جدیدی را خریداری کرده است که تا چند روز دیگر وارد کشور می شود.

به گزارش تین نیوز، در همین راستا محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی در گفت و گو با ایرنا درباره اینکه این هواپیماهای وارداتی چه زمانی وارد ناوگان می شود، گفت: هواپیماهای خریداری شده به تابستان امسال می رسد.

وی درباره اینکه دولت چه تمهیداتی برای پاسخ به تقاضای سفر و حل مشکل کمبود صندلی پرواز دارند، افزود: تقاضای وافری در صنعت هوایی وجود دارد و به این تقاضا فقط با افزایش ناوگان می توانیم پاسخ دهیم و راهکاری جز افزایش ناوگان نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه جدید دولت در خصوص خرید هواپیماهای کارکرده افزود: هواپیماهای خریداری شده وارد کشور شده است و تعدادی زیادی از این پرنده ها همزمان با فصل سفر و شروع تابستان بعد از پایان مراحل رجیستری وارد ناوگان می شود.

رییس سازمان هواپیمایی اردیبهشت امسال وعده داد که سیاست دولت در بخش توسعه ناوگان هوایی در سال ۱۴۰۲ روشن است و عدد قابل توجهی هواپیما پیش بینی شده تا خریداری و وارد کشور شود.

همزمانی اعلام این خبر در آستانه شروع سفرهای تابستانی و افزایش تقاضا می تواند تا حدودی دوره انتظار خرید بلیت را کاهش دهد، چرا که در حال حاضر ظرفیت موجود هواپیماها با جمعیت و نیاز کشور تطابق ندارد و افزایش ۲.۵ برابری تقاضای سفر و کمبود هواپیما ، موجب عدم دسترسی کافی به امکانِ سفر هوایی شده است.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، از ابتدای سال گذشته ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شناسایی شده است که دولت در نظر دارد تا برنامه اورهال مجدداً این پرنده ها را در دستور قرار دهد و وارد چرخه پروازی کند. از این مسیر نیز در سال گذشته وامسال چندین فروند هواپیما بعد از چندین سال زمینگیری وارد چرخه پروازی شده است.

سازمان هواپیمایی طی ۲ سال گذشته اعلام کرده است که برای افزایش تعداد صندلی پرواز منتظر احیای برجام نمی ماند و افزایش ناوگان را از چند مسیر دیگر ادامه می دهد.

بر اساس بخشی از برنامه که مربوط به خرید ناوگان دست دوم می شود، در سال گذشته ۵۰ فروند هواپیما با میانگین سنی ۱۹ سال وارد کشور شدند. دولت برنامه خرید هواپیماهای دست دوم را با هدف تقویت ناوگان ایرلاین ها در دستور کار دارد و مذاکرات برای افزایش خرید در دستور کار است.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسدالله 0 0

    هواپیمایی که نوزده سال کارکرده آزرده خارج هست ودیگرتوقاره اروپااجازه عبورنداره خریدانچنینی اتلاف سرمایه کشورهاست چطوراتومبیل دست دوم چندسال کارکرده ارزش اقتصادی نداره‌ ولی هواپیمانه