| کد خبر: 257314 |

مسافرانی که پروازشان پس از خرید بلیت لغو شده، چه کنند؟

هر شرکتی که بعد از اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، فروش بلیت انجام داده باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد و مردم هم حتما باید این موضوع را پیگیری کنند.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره مشکل مسافرانی که بلیت های پروازشان لغو شده، گفت: در شش مسیر پروازی که اعلام کردیم، اجازه فروش چارتری نمی دهیم و هر شرکتی که بعد از اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، فروش بلیت انجام داده باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد و مردم هم حتما باید این موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته بعضی از شرکت های هواپیمایی و شرکت های خدمات مسافرتی لغو مجوز شده اند و بعضی از مسافران گله دارند از اینکه پروازهایشان در روزهای آینده لغو شده و تکلیفشان مشخص نیست؛ از طرفی زمانی که قرار است هزینه بلیت به آنها برگردانده شود معلوم نیست و از طرف دیگر برنامه ریزی برای سفرهایشان دچار مشکل شده است.

در این راستا محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، درباره این موضوع توضیح دا: این اتفاق از قبل اطلاع رسانی شده، معاون هوانوردی در صداوسیما به آن پرداخته و مسیرها هم رسما اعلام شده و شرکت ها هم مجاز به فروش بلیت نبودند؛ طبیعتا هر شرکتی که بعد از اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، فروش بلیت انجام داده باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد و مردم هم حتما باید این موضوع را پیگیری کنند؛ سازمان هواپیمایی هم این مسئله را رصد کرده و با متخلفان برخورد خواهد کرد.  اینکه چرا با وجود تاکید سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت فروخته شده، باید بررسی و پیگیری شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی از بلیت ها از مدت ها قبل به فروش رفته بوده و برای ماه های آینده هم بعضا فروش بلیت انجام شده است، توضیح داد: اینطور نیست؛ همانطور که خبرنگاران هم در این مدت بارها گزارش دادند که بلیت ها روزانه فروش می رود. برخی مسیرها هم از قبل چارتری بوده و اجازه فروش نداشتند. بنابراین وقتی که سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی اظهار نظر صریح می کند، اگر از سایت غیرمجاز خریده شده و مورد تایید سازمان نیست، باید از آن سایت و آن مرجع شکایت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه هزینه بلیت های مرجوع شده چه زمانی برگردانده می شود، بیان کرد: اگر از ایرلاین ها خریده باشد، بر اساس قانون حقوق مسافر، باید هزینه بلیت بلافاصله برگردانده شود؛ اگر از سایت ها و مراجع غیرمعتبر باشد، باید از مراجع ذی ربط موضوع را پیگیری کنند.

محمدی بخش در پاسخ به اینکه در شرایطی که خیلی از شرکت ها لغو مجوز شده اند، وضعیت چه زمانی به حالت عادی برمی گردد، گفت: خیلی از شرکت ها لغو مجوز نشده اند و باید تعریف درستی ارائه کرد؛ مشخصا ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعداد شرکت ها و برای شش مسیر پروازی مشخص است.

وی درباره اینکه آیا در نهایت شرکت های هواپیمایی از مصوبه سازمان تمکین می کنند، خاطرنشان کرد: بله تمکین کردند و ابلاغ ما هم مشخص است؛ و در شش مسیر پروازی که اعلام کردیم، اجازه فروش چارتری نمی دهیم؛ غیر از از چارتری هم ایرلاین ها می توانند قرارداد ببندند و بر اساس ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری بلیت فروشی کنند؛ بنابراین به محض اینکه ایرلاین ها اعلام کنند پرواز چارتری نخواهیم داشت، وضعیت به حالت عادی برمی گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.