| کد خبر: 251193 |

یادی از نقل قول معروف علی عابدزاده:

◄ با اطمینان می گویم موشکی به هواپیمای اوکراینی اصابت نکرده است

علی عابدزاده رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری یکی از چهره هایی بود که در دی ماه سال 1398 و زمان وقوع حادثه هواپیمای اوکراینی اظهارات نادرستی در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی بیان کرد.

تین نیوز

علی عابدزاده رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری یکی از چهره هایی بود که در دی ماه سال 1398 و زمان وقوع حادثه هواپیمای اوکراینی اظهارات نادرستی در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی بیان کرد.

به گزارش تین نیوز، 18 دی ماه سال 1398 هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین دقایقی کوتاه پس از پرواز از فرودگاه امام با اصابت موشک سرنگون شد.

دلیل وقوع این حادثه سه روز پس از حادثه مشخص شد که در طی این سه روز متاسفانه اظهارنظرهای نادرستی از سوی مقامات مسئول بخش هوایی و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

علی عابدزاده رئیس وقت سازمان هواپیمایی از جمله افرادی بود که در این سه روز با قاطعیت هرچه تمام تر، احتمال برخورد موشک به هواپیما را رد کرد.

هنوز به درستی مشخص نیست عابدزاده می دانست موضوع چیست و واقعیت را بنا بر سیاست های شغلیش بیان نکرد یا نمی دانست؟ اگرچه چند سال پس از خداحافظی او از این سمت، شایعاتی منتشر شد که او و دیگر دولتمردانی که ادعا می کردند چیزی در این مورد نمی دانستند، همگی از واقعیت ماجرا مطلع بودند.

به گزارش تین نیوز ، نگاهی به خبرهای منتشر شده در آن روزهای غم انگیز نشان می دهد، علی عابدزاده روز جمعه 20 دی ماه 1398  در پایان جلسه ویژه بررسی علل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در جمع خبرنگاران گفته بود: در دو روز گذشته اخباری توسط سیاستمداران آمریکایی و کانادایی به استحضار جهان رسیده که توقع داریم چنانچه این اخبار جنبه تخصصی دارد به گوش جهانیان برسد.

وی افزود: تاکید می کنیم اگر اظهارات سیاستمداران آمریکایی و کانادایی از طرف سازمان های رسیدگی به سوانح دو کشور است باید از طریق ایکائو به دنیا اعلام شود...

وی تصریح کرد: با اطمینان می گوییم که به این هواپیما موشکی اصابت نکرده است، هواپیما بیش از ۱.۵ دقیقه در آتش در حال پرواز بوده و محل سقوط هواپیما نشان می دهد که خلبان تصمیم به بازگشت داشته است.

رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این که گفته می شود موشک به هواپیما برخورد کرده است، نمی تواند از نظر علمی درست باشد این که شی به هواپیمایی برخورد کند و هواپیما نیز در مدت بین ۶۰ تا ۷۰ ثانیه در هوا پرواز کند، قابل قبول نیست.

عابدزاده درباره احتمال شیلک به بال هواپیما هم گفت: این گونه نیست، قطعات جمع آوری شده هواپیما در منطقه خیلی محدود است اگر  انفجاری در بالا رخ داده باشد، می بایست پراکندگی قطعات بیشتر می شد.

وی ادامه داد: تجربه های گذشته در مورد اصابت موشک به هواپیما در کشورهای مختلف نشان می دهد که گستره پخش قطعات آن هواپیما بسیار زیاد بوده است.

فیلم پیوست نیز مربوط به اظهارات علی عابدزاده رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشور است، ببینید:

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 3 0

    با سلام. این جمله رئیس وقت سازمان هواپیمایی که گفت: "برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیر ممکن است " رو باید بعنوان کلام بزرگان در کتب تاریخ مهندسی ثبت کرد. باید گفته ایشان رو با آب طلا نوشت و مانند منو ریل در قم و کرمانشاه برای عبرت تاریخ در موزه گذاشت.
    اگر ایشان هنوز هم در صنعت هوائی سمتی داره باید همین الان درب اون ساختمون رو گل گرفت.

    • ناشناس 1 0

      بیچاره مدیرانی که فقط تابع سیاسیون و ... هستند و از خود هیچ حرف تخصصی ندارند