| کد خبر: 222614 |

درخواست برای حذف محدودیت ۶۰ درصدی در پروازها

با توجه به رعایت کردن همه پروتکل‌های بهداشتی صادر شده داخلی و بین‌المللی این درخواست را به وزیر راه و شهرسازی ارائه داده‌ایم اما اگر ستاد ملی مقابله با کرونا نپذیرد، ایرلاین‌ها همچنان آن را اجرایی می‌کنند.

تین نیوز

معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ارائه درخواست برای حذف شدن محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی خبر داد و گفت: با توجه به رعایت کردن همه پروتکل‌های بهداشتی صادر شده داخلی و بین‌المللی این درخواست را به وزیر راه و شهرسازی ارائه داده‌ایم اما اگر ستاد ملی مقابله با کرونا نپذیرد، ایرلاین‌ها همچنان آن را اجرایی می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش ستاد ملی مقابله با کرونا با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد که در همه پروازهای داخلی باید تنها ۶۰ درصد ظرفیت کابین هواپیما مسافر پذیرش شود و فاصله‌گذاری اجتماعی در حین پرواز نیز رعایت شود. اما پیش از این ابلاغیه تنها دو ردیف آخر هواپیما برای بیماران احتمالی خالی نگه داشته می‌شد.

به غیر از این ابلاغیه، مصوبه دیگری نیز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای مسافران اعلام شد و آن اجباری شدن استعلام همه مردم برای انجام سفرهای هوایی، زمینی و دریایی با وسائل حمل و نقل عمومی در سامانه تعریف شده از سوی وزارت بهداشت است.

در همین زمینه ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- به ایسنا گفت: با توجه به اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر مراجع بین‌المللی را رعایت کرده و بر اجرای درست آن‌ها از سوی ایرلاین‌ها نظارت می‌کنیم، درخواست داده‌ایم تا محدودیت ۶۰ درصد برای مسافرگیری در پروازها حذف شود تا شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت همه موارد و نکات بهداشتی ابلاغ شده، بتوانند وضعیت بهتری در زمینه جذب مسافر داشته باشند.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی همواره خود را ملزم به اجرای پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانند و اگر این درخواست تایید نشود برای اجرای دقیق محدودیت ۶۰ درصدی نظارت لازم را انجام می‌دهیم.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و اگر ایرلاینی در این زمینه کوتاهی کند نتنها برخورد لازم با آن‌ها از جمله لغو مجوز صورت خواهد گرفت بلکه نام آن‌ها را به مردم اعلام می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.