| کد خبر: 204020 |

◄ چند صدایی در سازمان هواپیمایی و سرنوشت مبهم جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

با گذشت بیش از 10 روز از سانحه پرواز 752 هواپیمای اکراینی هنوز مشخص نیست که مقصد جعبه سیاه این هواپیما قرار است کدام کشور ( ایران، اکراین، فرانسه) باشد و در این مدت اخبار ضد و نقیضی از آخرین وضعیت بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اکراینی رسانه ای می‌شود.

تین نیوز

با گذشت بیش از 10 روز از سانحه پرواز 752 هواپیمای اکراینی  هنوز مشخص نیست که مقصد جعبه سیاه این هواپیما قرار است کدام کشور ( ایران، اکراین، فرانسه) باشد و در این مدت اخبار ضد و نقیضی از آخرین وضعیت بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اکراینی رسانه ای می‌شود.

به گزارش تین نیوز، متاسفانه نبود یک مرجع واحد پاسخگویی در سازمان هواپیمایی کشوری باعث شده که اخبار ضد ونقضی در این مدت در خصوص اینکه قرار است جعبه سیاه هواپیما به کدام کشور برای بازخوانی فرستاده شود، منتشر شود.

اخیرا حسن رضایی فر رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت بررسی سانحه اینگونه گفته است که از کارخانه سازنده جعبه سیاه درخواست کرده‌ایم که به ما اعلام کنند برای بازخوانی جعبه سیاه، چه نرم‌افزاری لازم است.

بر اساس آنچه که توسط مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری گفته شد ظاهرا بازخوانی جهبه سیاه هواپیمای اوکراینی 737 با توجه به جدید بودن آن نیازمند تجهیزات مدرن و خاصی است؛ در همین رابطه رضایی فر توضیح داده است که فهرست این نرم‌افزارها را به مسئولان مربوطه ارائه دادیم تا اگر می‌خواهند بازخوانی جعبه سیاه در داخل کشور انجام شود، این نرم‌افزارها را تهیه و  خریداری‌ کنند تا عملیات بازخوانی در کشور انجام شود از سوی دیگرفهرست یک سری تجهیزات و برنامه‌های لازم برای نصب کابل‌ها و دانلود و همچنین بازسازی، ‌به مسئولان ارائه داده‌ایم تا خریداری شو‌د و همزمان در حال مذاکره با برخی متخصصان داخلی هستیم تا با این تمهیدات بازخوانی جعبه‌سیاه در کشور انجام شود.

در حالی سخنان رضایی فر حاکی از آن داشت که بازخوانی جعبه سیاه قرار است در ایران انجام بگیرد که وی چند ساعت بعد در گفتگویی دیگر با یکی از رسانه های داخلی اعلام کرد:  به صورت مکرر با تیم کارشناسان اوکراینی جلسات برگزار شده و اگر جعبه‌های سیاه در ایران خوانده نمی‌شود و با توجه به درخواست اوکراینی‌ها،  جعبه‌های سیاه به این کشور منتقل می شود؛ بر این اساس با استفاده از تخصص کشورهای فرانسه، کانادا و آمریکا سعی می‌کنیم FDR -هواپیما- را در شهر کی‌یف بازخوانی کنیم،‌ اگر این کار موفقیت آمیز نباشد جعبه سیاه به کشور فرانسه انتقال داده می شود.

اما پس از آن مجدد رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار نظر دیگری را مطرح کرد و گفت: تا این لحظه هیچ تصمیمی برای انتقال جعبه‌های سیاه بوئینگ اوکراینی شامل FDR و CVR به هیچ کشوری نداریم و بررسی‌ها همچنان توسط کارگروه‌های بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری ادامه دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.