| کد خبر: 13574 |

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با تین نیوز:

◄ عمر مفید اقتصادی ناوگان هوایی ایران به پایان رسیده است

تین نیوز| دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از به اتمام رسیدن عمر مفید اقتصادی ناوگان هوایی کشور خبر داد و افزود: حمل و نقل هوایی کشور برای توسعه با چالش ها و محدودیت های فراوانی همراه است.

حمیدرضا غوابش در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اینکه تقریبا 40 درصد از مجموعه ناوگان هوایی ماهیانه به خاطر چک های دوره ای غیرفعال می شوند و پس از مدت کوتاهی دوباره به چرخه فعالیت خود بازمی گردند، افزود: عمر متوسط هواپیماها 22 سال است و معمولا وقتی سن یک هواپیما به 20 سال می رسد، عملا عمر مفید اقتصادی اش به پایان رسیده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: عمر مفید اقتصادی با عمر فعالیت متفاوت است و هواپیماهایی با سن بالای 20 سال فایده اقتصادی ندارند و به غیر اقتصادی شدن ناوگان هوایی کمک می کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی حمل و نقل هوایی کشور مطلوب نیست افزود: تفکر حاکم بر اقتصاد حمل و نقل هوایی در کشور این است که هزینه های شرکت های هواپیمایی در همه مسیرها یکسان، و بر اساس آن یک نرخ واحد درآمد تعریف می شود.

غوابش با تاکید بر نادرست بودن این تفکر اظهار کرد: بهای تمام شده یک ساعت پرواز در هر یک از مسیرهای هوایی متناسب با تقاضا، فرکانس پرواز، نوع ناوگان و پارامترهای دیگر متفاوت است و نمی توان برای تمامی آنها یک نرخ واحد درآمد تعریف کرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره وضیعت کنونی شرکت های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای تعریف یک مدل کسب و کار مناسب با چالش های متنوعی مواجه هستند و به سختی می توانند از تسهیلات مالی فراهم شده استفاده کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.