| کد خبر: 248250 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان:

راه اندازی بخش تجاری پایانه‌ ریمدان نقش مهمی در تبادلات اقتصادی با پاکستان دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی بخش تجاری پایانه‌های مرزی ریمدان و پیشین ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا بین ایران و پاکستان را فراهم می‌کند و در توسعه مبادلات اقتصاد ملی و محلی بسیار حائز اهمیت است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی بخش تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پیشین ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا بین ایران و پاکستان را فراهم می کند و در توسعه مبادلات اقتصاد ملی و محلی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان، جلال الدین قادری در نشست کارگروه مرز اظهارداشت: این اداره کل تلاش دارد به منظور توسعه تبادلات تجاری ایران و پاکستان بخش تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پیشین را در اسرع وقت فعال کند.
وی بیان کرد: موقعیت ممتاز سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با آبهای آزاد و سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش زیرساخت های بندری،جاده ای و ریلی در چابهار و تمایل کشورهای هند و افغانستان جهت سرمایه گذاری در این بندر،نشان از اهمیت و جایگاه جنوب استان به عنوان یک مسیر امن جهت ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه  و کشورهای واقع در کرانه های غربی ایران است از این رو این اداره کل تلاش دارد بخش تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پیشین را فعال کند تا به توسعه اقتصادی استان کمک قابل توجهی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت:خوشبختانه این اداره کل در مدت زمان اندک اقدامات ارزشمندی را در توسعه زیرساخت پایانه مرزی ریمدان نظیر راه اندازی ۱۴ گیت ورود و خروج، نصب دوربین، سایبان و ۶۰ سرویس بهداشتی انجام داد که نتیجه آن تردد تعداد قابل توجه زوار پاکستانی در ایام اربعین به کشور به بهترین نحو بود.
وی با قدردانی از کارکنان این اداره کل و شرکت های مسافربری جنوب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در ایام اربعین امسال با اقدامات مطلوب ناوگان مسافربری جنوب استان ۲۹ هزار زائر پاکستانی به وسیله ۷۰۰ دستگاه ناوگان جابجا شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.