| کد خبر: 248240 |

جانمایی ۳۳ پایگاه راهداری زمستانی ثابت و سیار در محورهای مازندران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از جانمایی ۳۳ پایگاه راهداری ثابت و سیار در طول محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران در دومین جلسه هماهنگی راهداری زمستانی که با حضور معاونین و روسای ستادی و تابعه برگزار گردید ازجانمایی ۳۳ پایگاه راهداری ثابت و سیار در طول محورهای مواصلاتی استان خبر داد

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،حسن جهانیان با بیان اینکه حدود ۲۵۰دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به همراه ۳۵۰ نفر پرسنل برای طرح راهداری زمستانی در راهدارخانه های بین راهی استان مستقر می شوند، افزود: براساس برنامه ریزی ها از ابتدای آبان حدود ۶۰ درصد نیروها در راهدارخانه ها مستقر شده اند.

وی همچنین با بیان اینکه نمک ، شن و ماسه در راهدارخانه های استان برای جلوگیری از یخ زدگی جاده ها دپو شده است، تصریح کرد: همه ساله در نیمه اول سال نسبت به تهیه و حمل نمک، شن و ماسه مورد نیاز برای راهدارخانه های زمستانی استان اقدام می گردد.

جهانیان با تاکید بر اینکه هرلحظه احتمال وقوع کولاک، برف و یخ بندان در این گردنه ها ی استان وجود دارد، اظهار داشت: خدمات رسانی راهداری زمستانی به این نقاط را در اولویت اول قرار داده ایم تا مشکلی برای تردد به وجود نیاید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران به برگزاری جلسات هماهنگی با سایر دستگاه ها اشاره کرد و گفت: با پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، مدیریت هماهنگی امور بحران استانداری ، ادارات کل همجوار استان و سایر دستگاه هایی که به نوعی در این راستا دخیل هستنند، هماهنگی های لازم برای همگرایی و تعامل انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در طول گردنه ها و محورهای برف گیر حدود ۱۰دستگاه دوربین نظارتی فعال است که به صورت آنلاین از مرکز راهداری استان دوربین ها رصد و محورها پایش می شوند؛ بدین ترتیب در صورت بروز مشکل می توان به نزدیک ترین پایگاه محدوده برای ارائه خدمات اطلاع رسانی می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: تابلوهای پیام متغییر (VMS) نیز در طول محورها مستقر است و وضعیت جوی و شرایط جاده ها را آنلاین اطلاع رسانی می کند و همچنین تلفن گویای ۱۴۱ شبانه روزی در اختیار کاربران جاده است.

حسن جهانیان با اشاره به داشتن ارتباط تنگاتنگ با اداره کل هواشناسی استان دارند، تصریح کرد: به صورت مداوم و روزانه اطلاعات جوی را از اداره هواشناسی دریافت می کنیم تا آمادگی کامل برای مدیریت راه ها داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.