| کد خبر: 243952 |

◄ پایش مرزها در پیاده‌روی اربعین امسال باسامانه‌های پهپادی

طی مراسمی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی، قرارگاه مرکزی جاده‌ای ستاد اربعین حسینی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح شد.

تین نیوز

طی مراسمی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی، قرارگاه مرکزی جاده‌ای ستاد اربعین حسینی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز  به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی، با تقدیر از خدمات و اقدامات انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز مرزهای چهارگانه تردد زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در زمینه برگزاری هرچه بهتر و مطلوب‌تر مراسم اربعین حسینی در سال جاری، کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی از ۲ ماه قبل، تشکیل و نشست‌های کاری و هماهنگی با سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

وی افزود: در این راستا، تشکیل قرارگاه‌های مرکزی در ستاد سازمان‌ها و قرارگاه‌های عملیاتی در پایانه‌های مرزی به تصویب رسید و امروز شاهد افتتاح قرارگاه مرکزی کمیته حمل و نقل جاده‌ای هستیم.

افندی زاده با بیان اینکه نگاه دولت و وزارت راه و شهرسازی درباره مراسم اربعین، عملیاتی است تأکید کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم جابه جایی ها توسط ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، قرارگاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌بایست از مساعدت و همراهی ناوگان در اختیار سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز به ویژه در شرایط اوج تردد زائران از مرزها، بهره گیری کند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده به مسئولان، عموم هم وطنان و شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای، تصریح کرد:

لازم است، گزارش تمامی پروژه‌های انجام شده مستندسازی شده و به صورت تصویری و گرافیکی تهیه و انتشار پیدا کند.

آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای افزایش تردد زائران

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه از همه توان و ظرفیت بخش حمل و نقل جاده‌ای در جابه جایی مطلوب زائران اربعین حسینی در سال جاری به کار گرفته می‌شود، افزود: این سازمان تجربه خوبی از سال‌های قبل دارد و با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، از سال گذشته نسبت به برطرف شدن این مشکلات و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در پایانه‌های مرزی از جمله عملیات راهداری و رفع نقاط پرحادثه، افزایش ظرفیت ترددها در پایانه‌های مرزی، سامانه‌های پهپادی و دوربین‌های نظارتی، اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی تردد زائران خارجی از مرزهای شرقی کشور، بهسازی و تکمیل عملیات عمرانی در پایانه‌های مرزی، محوطه سازی و سایر امکانات مورد نیاز به انجام رسیده است.

امانی خاطرنشان کرد: در پایانه‌های مرزی مدیر عملیاتی و میدانی از سوی ستاد اربعین حسینی تعیین شود و هماهنگی‌های لازم با مدیران سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های حاضر در مرزها به نحو مطلوبی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.