| کد خبر: 242728 |

تردد در راه‌های خراسان جنوبی ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: میزان تردد در جاده‌های استان از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

اسدالله جلال‌زاده  افزود: طی سال گذشته بیش از ۶۵ میلیون تردد خودرو در راه‌های مختلف استان از طریق ۸۰ دستگاه ترددشمار آنلاین ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه از کل تردد ثبت شده ۲۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۷۳ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است، اظهار داشت: پرترددترین راه‌های استان در این بازه زمانی بیرجند - قاین، بیرجند - سربیشه و بیرجند - خوسف بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: مسیرهای  قاین - گناباد و فردوس - بجستان از دیگر راه‌های پرتردد استان بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین تردد در اسفند ماه با پنج میلیون و ۷۶۶ هزار و ۹۵۹ تردد وسیله نقلیه و کمترین تردد در اردیبهشت ۱۴۰۰ با سه میلیون و ۸۸۶ هزار و ۷۵۶ تردد به ثبت رسیده است.

جلال‌زاده گفت: سال گذشته بیش از ۹ هزار مورد تماس تلفنی با مرکز تلفن گویای ۱۴۱ این اداره کل برقرار شد که توسط کارشناسان این مرکز پاسخ لازم داده شده است.

وی افزود: ۵۸ دستگاه ترددشمار برخط در جاده‌های بین شهری و ۲۲ دستگاه فعال در ورودی و خروجی استان تردد وسایل نقلیه را ثبت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: افزایش ۷۳ درصدی ترددهای بین استانی در نوروز امسال، رتبه سوم کشور به لحاظ میزان تردد مسافران نوروزی را به این استان اختصاص داد.

خراسان جنوبی با بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه در مجاورت ۶ استان کشور قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.