| کد خبر: 241804 |

تردد خودروها در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان برقرار شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس از ترمیم نقطه رانشی پل زنگوله جاده کندوان و برقراری تردد خودروها از سمت جنوب به شمال در این محور کوهستانی منتهی به غرب مازندران در شب گذشته خبرداد.

تین نیوز

در ۲۱ اسفند ماه سال گذشته قسمتی از ضلع شرقی جاده کندوان محدوده پل زنگوله دچار رانش و شکاف عمیق در سطح آسفالت به طول حدود ۶۰ متر شد و دیواره این مسیر ارتباطی به سمت دره هم ریزش کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مسوولان ناجا ، وزارت راه و شهرسازی و نیز استانداری مازندران پس از وقوع این حادثه در آستانه نوروز و بازدید از این نقطه رانشی برای تسهیل در عبور و مرور خودرو ها اقدام به بازگشایی موقت قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال به عنوان مسیر جایگزین کردند.       

قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال از شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۲۲ کیلومتر است که هنوز به طور رسمی به بهره برداری نرسیده است  .

مهدی صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای ترمیم این نقطه رانشی حدود سه میلیارد تومان صرف روکش آسفالت به طول حدود ۱۰۰ متر و ساخت دیواره گاویونی به طول حدود ۶۰ متر و ارتفاع ۹ متر شد .

جاده کندوان با قدمت حدود ۸۸ ساله ، ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی مربوط به حوزه جغرافیایی استان مازندران و بقیه آن نیز جزو استان البرز است. طبق آمارهای رسمی روزانه دستکم ۳۵ هزار دستگاه خودرو در این جاده تردد می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.