| کد خبر: 238829 |

◄ به جای ساخت راه‌های جدید، راه‌های موجود نگهداری شود

با توجه به اقدامات سال‌های اخیر در رابطه با توسعه راه‌ها، موضوع نگهداری راه‌ها بر احداث راه‌های جدید ارجحیت دارد.

تین نیوز

مدیر کل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به اقدامات سال‌های اخیر در رابطه با توسعه راه‌ها، موضوع نگهداری راه‌ها بر احداث راه‌های جدید ارجحیت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمدرضا زمانیان با بیان این که بیش از ۲۲۰ هراز کیلومتر راه در کشو وجود دارد گفت: آنچه امروز لازم است بدان توجه شود اهمیت حفظ و نگهداری راه‌های موجود به عنوان سرمایه‌های ملی کشور در مقایسه با تعریف پروژه‌های جدید با ماهیت راهسازی است چرا که با توجه به محدودیت منابع اعتباری و در صورت عدم توجه به این موضوع، در آینده‌ای نزدیک این سرمایه‌های ملی دچار آسیب و ضایعات جبران ناپذیری خواهند شد.

وی همچنین ضمن اشاره به تاریخچه نامگذاری ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل و نقل در تاریخ رسمی کشور افزود، این روز در پی مشارکت و حماسه آفرینی رانندگان و متولیان بخش حمل و نقل در رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل کالا در روز ۲۶ آذرماه ۱۳۶۲ که کشور در شرایط جنگ تحمیلی قرار داشت و همچنین به جهت اهمیت و جایگاه این بخش و شناسایی هرچه بهتر اقشار جامعه از این مهم نام گذاری شده است.

زمانیان افزود: رانندگان زیادی در طول دوران دفاع مقدس با حضور خود در جبهه‌ها به عنوان رزمنده و یا به عنوان رانندگان ادوات راهسازی و غیره مشارکت داشتند و در این راه نیز شهیدان زیادی تقدیم این انقلاب شده است و در سنوات اخیر نیز نقش رانندگان در نقل و انتقال زائران اربعین حسینی که در مدت زمان کوتاه و فشرده، جابجایی زائران زیادی را انجام می‌دهند ستودنی است.

وی همچنین تاکید کرد حمل و نقل به عنوان یکی از صنایع مهم و پیشرو در اقتصاد هر کشوری به شمار می‌رود و به همین جهت است که دولتمردان سرمایه گذاری‌های زیادی را در این بخش انجام می‌دهند و در کشور ما نیز در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه شده است و از آنجایی که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جابجایی کالا و مسافر در بخش حمل و نقل از طریق جاده صورت می‌گیرد راه مناسب و ایمن، علاوه بر کاهش تلفات جاده‌ای، در هزینه تمام شده، سرعت کالا و غیره بسیار تأثیر گذار است.

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی با اشاره به اهمیت و سختی فعالیت راهداران به عنوان سربازان گمنام در جاده‌های کشور تصریح کرد: اگر چه قدر فعالیت طاقت فرسای راهداران در جایگاه اداری کشور آن طور که باید دیده نشده است ولی زحمات راهداران زحمت کش، زمانی و برای افرادی مشهود و قابل درک است که در شرایط سخت جاده‌ای از قبیل برف و کولاک و غیره، از حضور و خدمات آنان بهره مند شده اند.

وی افزود: هر ساله ده‌ها نفر از راهداران زحمت کش در مسیر راهداری و کمک به مسافرین جاده‌ای، جان خود را از دست داده و در راه خدمت شهید می‌شوند.

زمانیان عنوان کرد با توجه به مزایای اندک اداری راهداران، چیزی جز عشق و علاقه به راهداری و خدمت به خلق، نمی‌تواند یک راهدار را در شرایط سخت و حساس راهداری در صحنه نگه دارد و اگر چه در این راه از مزایای زیادی برخور دار نمی‌شوند ولی بواسطه حضور صادقانه و خالصانه خود، همواره برکات این تلاش و خدمت صادقانه در زندگی آنان مشهود است.

وی از متولیان تصمیم گیر در امر برنامه ریزی پروژه‌ها و توزیع منابع اعتباری درخواست کرد به موضوع راهداری و نگهداری راه‌ها بیش از پیش توجه شود و زمینه حفظ دستاوردهای عمرانی مدیران گذشته در شبکه راه‌های کشور فراهم شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    درست ولی در روز حمل ونقل کسی هم یادی از راننده و راهدار انجام نداد حتی وزیر هم خودش را به خیالی زد و تقدیری و جلسه هم برای مشکلات رانندگان انجام نداد

  • راننده 0 0

    درحوزه حمل ونقل هم مردی مثل حاج قاسم که مرد میدان و عمل بود می خواهد تا مشکلات رانندگان را حل نمایید