| کد خبر: 236629 |

◄ ترخیص تمام کامیون های وارداتی به پایان سال موکول شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ۶۵۰۰ کامیون وارداتی ثبت سفارش شده تا کنون ۱۳۰۰ دستگاه ترخیص شده و مابقی تا پایان سال از گمرک خارج خواهند شد.

تین نیوز

داریوش امانی در برنامه زنده شبکه خبر درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر ۳۷۲ هزار کامیون فعال در جاده‌ها داریم که ۱۶۹ هزار دستگاه آن فرسوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: نوسازی را از چند مسیر طی می‌کنیم که شامل واردات خودروهای اروپایی زیر سه سال ساخت و همچنین خرید از تولید کنندگان داخلی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد واردات کامیون دست دوم اروپایی گفت: تاکنون ۶۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین کمتر از سه سال کارکرد ثبت سفارش شده و هزار و ۳۰۰ دستگاه آن تاکنون ترخیص شده و مابقی در گمرکات در حال ترخیص هستند.

امانی تصریح کرد: اگر مشکلاتی پیش نیاید ظرف چهار ماه آینده مابقی کامیون‌های مانده در گمرک ترخیص خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کامیون‌های وارداتی با برند روز دنیا منطبق هستند و تولید کنندگان خارجی نمایندگی‌هایی در داخل کشور دارند که مشخص شده است.

وی ادامه داد: بعد از ورود دادستانی به پرونده دپوی کامیون‌ها در گمرکات فرآیند ترخیص کامیون‌ها سرعت پیدا کرده است. سایر دستگاه‌های ذیربط در این پرونده، مشکلاتی داشتند که برطرف شده و فرآیند ترخیص به خوبی در حال انجام است.

امانی درباره حمایت از خریداران کامیون از تولید کنندگان داخلی تأکید کرد: از محل تولید داخل ۱۰ هزار دستگاه نوسازی می‌شود که بخش زیادی از آنها تا پایان سال و مابقی تا نیمه دوم سال آینده به فروش خواهند رسید.

به گفته این مقام مسئول به دارندگان خودروهای فرسوده برای خرید این کامیون‌ها، تسهیلات تا ۸۰ درصد قیمت کامیون داده شده که نرخ سود آن ۶ تا ۸ درصد و برای سایر افراد ۹ درصد است.

وی متذکر شد: ۱۰ درصد هزینه کامیون نو نیز به صورت اسقاط کامیون فرسوده بوده که جزو آورده متقاضی محسوب می‌شود و مابه‌التفاوت باقیمانده را متقاضی دریافت این کامیون‌ها پرداخت خواهند کرد.

خبرگزاری مهر سوم آبان ماه در گزارشی از اتمام مهلت یک ماهه گمرک به واردکنندگان کامیون‌های دست دوم اروپایی برای ترخیص این کامیون‌ها خبر داده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.