| کد خبر: 187292 |

◄ بازگشایی تمامی راه‎های خراسان رضوی به جز یک مسیر روستایی

همه راههای خراسان رضوی به جز یک مسیر روستایی بازگشایی شد.

تین نیوز

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در پی بارشهای شدید و جاری شدن سیلاب در فروردین ماه گذشته افزون بر 80 راه روستایی مسدود شده بود که به جز راه روستای 'پس کمر' در سرخس همه این مسیرها بازگشایی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بازگشایی راه دسترسی روستاهای «تقی آباد» ، «سرجنگل» و «چهچه» در شهرستان کلات هم اکنون راه روستای پس کمر سرخس تنها راه روستایی مسدود در خراسان رضوی است و تمامی راههای بین شهری مسدود شده هم پیش از این باز شده است.

وی ادامه داد: روستای پس کمر در یکی از انشعابات جاده مزداوند به سد دوستی در شهرستان سرخس واقع است که فروردین ماه گذشته با سیلابی شدن کشف رود در محل آبنمای این راه روستایی چند بار مسدود و در نهایت تخریب شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به لزوم ساخت پل بتنی به جای آبنما در مسیر روستای پس کمر، هزینه بازسازی این راه روستایی را افزون بر 15 میلیارد ریال عنوان کرد.

نصری گفت: تامین اعتبار و تعیین پیمانکار برای ساخت پل باکسی با استفاده از مکعبهای بتنی پیش ساخته در مسیر این آبنمای تخریب شده حدود شش ماه طول می کشد که در صورت تامین اعتبار احتمالا ساخت و راه اندازی پل باکسی یاد شده تا پایان سال 98 به درازا بکشد.

به دلیل عدم صرفه اقتصادی ساخت پل بر روی رودخانه های فصلی در راههای روستایی، جاده روستایی با عبور از بستر رودخانه فصلی و یا مسیل با سیمان، زیرسازی می شود که به تاسیسات ساخته شده 'آبنما' می گویند.

آبنما ممکن است چند بار در سال دچارسیلاب شود که پس از فروکش کردن آبگرفتگی و با یک عملیات تیغ زنی ساده جاده روستایی دوباره زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی مجموع خسارتهای وارد شده به استان طی سیل و بارشهای بهار امسال تاکنون را 12 هزار و 930 میلیارد ریال اعلام کرد که بر این اساس بیشترین آسیب وارده به راههای استان به مبلغ هزار و 100 میلیارد ریال وارد شده است.

روستای پس کمر با هزار و 250 نفر جمعیت در دهستان پل خاتون بخش مرزداران و در فاصله 78 کیلومتری شهر سرخس قرار دارد.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری سرخس در فاصله 185 کیلومتری شرق مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.