| کد خبر: 182946 |

ممنوعیت تردد کامیون در 2 محور ارتباطی کردستان

تردد کامیون در دومحور ارتباطی استان کردستان ممنوع شد.

تین نیوز

فرمانده پلیس راه کردستان گقت: عبور انواع کامیون‌های کشنده در دو محور ارتباطی این استان بدلیل شرایط نامساعد جوی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش تین‌نیوز، سرهنگ عیسی‌گوهری اظهار کرد: تردد این خودروهای سنگین در محورهای ارتباطی سنندج-دیواندره محدوده شهر حسین آباد و دیواندره-سقز ممنوع شده و این محدودیت تا اتمام عملیات برف روبی مسیر ادامه دارد.

وی افزود: این دو محور اکنون شاهد بارش برف و کولاک شدید است ولی در سایر نقاط و جاده‌های استان نیز بارش‌ها به صورت پراکنده برف و باران آغاز شده است.

بارش برف و باران جاده های کردستان را فراگرفته است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان نیز گفت: جاده های استان به دلیل فعالیت سامانه بارشی از بامداد امروز شاهد بارش برف به صورت پراکنده و باران است.

دانش‌زندی اظهار گفت: اکنون محور سنندج-دیواندره و دیواندره-سقز در محدوده زرینه شاهد بارش برف شدید و محور سنندج-مریوان نیز شاهد بارش پراکنده برف است و در بقیه نقاط نیز بارش باران داریم.

وی هم‌چنین از کاهش دید افقی در برخی از محورهای استان به خصوص گردنه‌ها خبر داد و افزود: این کاهش در محور دیواندره-بیجار بیشتر از سایر نقاط بوده و حداکثر دید در آن 50 متر است.

به گزارش ایرنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از بامداد امروزتا جمعه بارش باران و برف، وزش باد (گاهی شدید) مه و در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف و کولاک پیش‌بینی شده است.

میزان بارش‌ها در نیمه‌غربی و جنوبی استان شامل مریوان، بانه، سروآباد، اورامانات، منطقه سرشیو، سنندج، سقز و کامیاران بیش‌تر برآورد شده است.

این بارش‌ها باعث آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی محورهای مواصلاتی، کاهش دید و مشکلات در تردد می‌شود.

راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت‌هزار و 500 کیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش قرار می‌دهند که شامل یک‌هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین‌شهری و شش‌هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.

جاده‌های بین‌شهری این استان دارای 38 گردنه برف‌گیر و جاده‌های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.