| کد خبر: 181042 |

◄ ساخت 29 مجتمع رفاهی در جاده‌های سیستان و بلوچستان با سرمایه بخش خصوصی

29 مجتمع رفاهی در جاده های سیستان و بلوچستان به مسافران خدمت ارائه می کنند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: 29 مجتمع خدماتی رفاهی، بین‌راهی در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث‌شده و در حال ارائه خدمات به مسافران است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ستان سیستان و بلوچستان، علی خانقایی افزود: با توجه به وسعت و فاصله زیاد بین مراکز جمعیتی این استان تاکنون 89 موافقت اصولی برای راه‌اندازی مجتمع‌های بین‌راهی صادرشده است که از این تعداد 29 مجتمع فعال، 22 مجتمع در دست‌ساخت و بقیه در حال سیر مراحل تحویل زمین هستند.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان ازنظر تعداد مجتمع‌های بین‌راهی رتبه 19 کشوری را دارا است. این استان از نظر شاخص تعداد مجتمع به ازای هر هزار کیلومتر راه برون‌شهری در رتبه 28 کشوری قرار دارد.

خانقایی بیان کرد: وجود مجتمع‌های چندمنظوره خدمات رفاهی در جاده‌های استان می‌تواند نقش بسزایی در رفع خستگی و کاهش خطای انسانی به‌عنوان عامل اصلی حوادث جاده‌ای داشته باشد ازاین‌رو در محورهای یکنواخت و بیابانی نظیر جاده‌های سیستان و بلوچستان، تاثیر وجود این مجتمع‌ها بیشتر نمایان خواهد بود.

خانقایی عمده‌ترین مشکلات استان سیستان و بلوچستان در زمینه راه‌اندازی مجتمع‌های بین‌شهری را فاصله زیاد مراکز جمعیتی از یکدیگر و صادر نشدن مجوز جایگاه سوخت برای این مجتمع‌ها از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و افزود: وجود این مشکلات به‌ویژه صادر نشدن مجوز جایگاه سوخت سبب دلسردی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شده به‌طوری‌که هم‌اینک در راه‌اندازی 16 مجتمع بین‌راهی استان با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد، خلل جدی واردشده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: این مشکل در کل کشور مطرح است به‌طوری‌که مجتمع‌هایی که جایگاه سوخت ندارند عملا با استقبال روبه‌رو نمی‌شوند مگر اینکه در کنار مراکز گردشگری ویژه باشند.

خانقایی اضافه کرد: در سیستان و بلوچستان مناطق خاص گردشگری وجود دارد اما متاسفانه میزان اقبال به آن‌ها از سوی گردشگران، به آن میزانی نیست که توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری حداقل 30 میلیارد ریالی برای راه‌اندازی یک مجتمع خدماتی رفاهی داشته باشد.

وی بر حمایت مسئولان سیستان و بلوچستان از سرمایه‌گذاران مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی تاکید کرد و افزود: ضروری است با توجه به نیاز استان رفع مشکلات سرمایه‌گذاران این حوزه موردتوجه ویژه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.