| کد خبر: 175936 |

◄ محاسبه کرایه بار جاده‌ای بر حسب تن‌کیلومتر از ابتدای آذر

محاسبه کرایه کامیون‌ها براساس فرمول تن‌کیلومتر از ابتدای آذرماه اجرایی می‌شود. احمد کریمی، رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با اعلام این خبر گفت: در چند ماه گذشته هزینه‌های‌ زیادی مشمول کامیون‌داران شده و امیدواریم با اجرایی شدن طرح تن‌کیلومتر نرخ کرایه‌ها در برخی از مسیرها که بسیار کم و ناعادلانه بود اصلاح شود.

تین نیوز

محاسبه کرایه کامیون‌ها براساس فرمول تن‌کیلومتر از ابتدای آذرماه اجرایی می‌شود. احمد کریمی، رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با اعلام این خبر گفت: در چند ماه گذشته هزینه‌های‌ زیادی مشمول کامیون‌داران شده و امیدواریم با اجرایی شدن طرح تن‌کیلومتر نرخ کرایه‌ها در برخی از مسیرها که بسیار  کم و ناعادلانه بود اصلاح شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کریمی با اشاره به اینکه مشکل اصلی کامیون‌داران تعداد زیاد کامیون در برابر بار کم است، گفت: مشکل اصلی کامیون‌داران تن‌کیلومتر نیست، بلکه زیاد بودن کامیون‌ها و توزیع ناعادلانه بار باعث ایجاد وضعیت نابسامان در این صنف شده است که خوشبختانه طبق طراحی‌ و پیشنهادهای مطرح‌شده امیدواریم این اقدام در کنار تن‌کیلومتر بتواند، معضلات کامیون‌داران را برطرف کند.

او به طرح جدید تن‌کیلومتر و تصویب آن در شورای‌عالی ترابری اشاره کرد و افزود: تهیه برنامه و نصب ورژن جدید زمان‌بر است و بعید به‌نظر می‌رسد که تا یک ماه آینده  اجرایی شود.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده طرح جدید تن‌کیلومتر از اول آذرماه اجرایی می‌شود، گفت: این طرح به‌هیچ‌عنوان زمینه‌ساز افزایش کرایه‌های حمل بار نمی‌شود، بلکه کرایه‌ها را کاملاً فنی و منطقی می‌کند.

ناامنی‌های اخیر در جاده‌ها کار کامیون‌داران نبود

 کریمی از وجود گروهی غیر کامیون‌دار برای ناایمن کردن جاده‌ها و بر هم زدن وضعیت ثبات کامیون‌داران خبرداد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم یک گروهی با 25 هزار عضو که 15 هزار نفر از آنها کارت هوشمند رانندگی ندارند و جزء صنف کامیون‌داران نیستند فضا را برای کامیون‌داران ناایمن کرده‌اند.

او ادامه داد: این افراد با مشخص کردن تاریخ‌های معین و صدور بیانیه‌های مختلف، زمینه‌ساز اعتراض کامیون‌داران می‌شوند و همین موضوع موجب خسارت‌های فراوان به این صنف می‌شود.

کریمی تأکید کرد: هر توقف کامیون و عدم فعالیت آن باعث خسارت‌های فراوانی به رانندگان و صنف‌های مختلف می‌شود که این موضوع به‌هیچ‌عنوان موردقبول کامیون‌داران نیست.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران توضیح داد: حتی اعتصاب کامیون‌داران در خردادماه موردقبول این صنف نبود، اما باوجوداین مشکلات خود را مطرح کردند و خوشبختانه مسئولان و مدیران به حل مشکلات آنها پرداختند.

او تأکید کرد: حل مشکل کامیون‌داران زمان‌بر است و تاریخ مشخصی ندارد، اما اعتصاب و یا اعتراض کامیون‌داران و توقف آنها به‌هیچ‌عنوان منطقی نیست و این خود بیشتر موجب ایجاد مشکل برای این صنف می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • روح الله زارع 0 0

    اجرایی شدن تن بر کیلومتر نیاز بر نظرات سازمانهی مربوطه داره که این امر در هیچ کدام از سازمانها صورت نمیگیرد .....

  • ناشناس 0 0

    من یکی ترافیک ببرهای این شغل شریف بودم والان خب سختی کار دیگه بازنشته ۱۸ ساله سابقه شدم با ماهی ششصد خیلی نا عادلانه است برای دوسال حقوق را نصفه میدهن و ظلمیست اشکار اتحاد و همکاری بهترین روش است . وظیفه ما کارکردن و گرداندن چرخ مملکت است چون همه ضربه می خورن ضربه قسمت ما خودمون میشه ...میدان دار تره بار لوازم فروش و خلاصه پول دار و قشر ضعیف مثل خودمون در ورط نا بودی میره و سزاور نیست