◄ تردد بیش از ۱.۲ میلیون خودرو در مهرماه در خراسان جنوبی
مدیرکل راهداری خراسان جنوبی از ثبت بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار تردد بین استانی در محورهای استان طی مهرماه خبر داد. هم زمان، دوره آموزشی نسل جدید آسفالت های لاستیکی با هدف ارتقای کیفیت راه ها برای کارشناسان حوزه راهداری برگزار شد.
اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی، با اعلام آمار تردد مهرماه، گفت: در این مدت بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد بین استانی داشته اند که از این تعداد، حدود ۴۸۷ هزار مورد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و بیش از ۷۸۱ هزار مورد به خودروهای سبک اختصاص داشته است.
به گزارش تین نیوز، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: بر اساس داده های سامانه های پلاک خوان، ۲۱ درصد از خودروهای واردشده به استان از مبدا خراسان رضوی بوده اند و استان های خراسان رضوی، اصفهان و سیستان و بلوچستان بیشترین سهم را در مقاصد سفر داشته اند. همچنین بیش از ۲۱ هزار وسیله نقلیه غیر بومی بین ۴ تا ۷ روز در استان اقامت داشته اند که بیشینه حضور آن ها در روز ۴ مهرماه با سهم ۵۹ درصدی ثبت شده است.
جلال زاده محورهای پرتردد استان را شامل مسیرهای بیرجند–قاین، بیرجند–سربیشه و بیرجند–خوسف دانست و افزود: طی این مدت، بیش از ۴۳۰۰ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان برقرار شده که توسط کارشناسان پاسخ گویی شده است. وی همچنین از فعالیت مستمر اکیپ های راهداری در کنار نیروهای امدادی برای خدمت رسانی در طول راه ها خبر داد و از شهروندان خواست پیش از سفر با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و نکات ایمنی را رعایت کنند.
در همین راستا، سید محمد فرخی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نسل جدید آسفالت های لاستیکی به روش پلیمریزاسیون خبر داد. این دوره با حضور ۷۰ نفر از کارشناسان، مشاوران و همکاران حوزه راهداری به صورت تئوری و با تدریس دکتر مسعود علیزاده برگزار شد.
فرخی هدف از این دوره را ارتقای سطح علمی و بهره گیری از تجربیات پروژه های اجراشده دانست و گفت: مباحثی مانند کاربرد آسفالت لاستیکی و بهبود عملکرد مخلوط های آسفالت در این دوره مورد بررسی قرار گرفت. وی همچنین یادآور شد که اجرای سه پروژه روکش آسفالت پودر لاستیکی در محورهای استان در دست اقدام است و استفاده از فناوری های نوین در محورهای کریدوری و شریانی، نقش مهمی در افزایش کیفیت زیرساخت های جاده ای خواهد داشت.