| کد خبر: 170083 |

◄ آزادسازی هزار و 180 کیلومتر از حریم راه های استان همدان

در مدت مشابه پارسال(سال 96) نیز آزادسازی 812 کیلومتر از محورهای مواصلاتی، توقف کار 143 مورد، تخریب 73 مورد و صدور مجوز 216 مورد از حریم راه‌های استان همدان انجام‌شده است.

تین نیوز

​معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آزادسازی یک هزار و 180 کیلومتر از حریم راه‌های استان در سه‌ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، حمید پرورشی‌خرم با اشاره به اینکه آزادسازی حریم راه‌ها در راستای رفع تصرف و تجاوز به حریم راه‌ها و باهدف بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم جاده اجرایی شده است، اظهار کرد: 800 کیلومتر از آزادسازی حریم راه‌های استان در محورهای اصلی و بقیه در محورهای فرعی و روستایی بوده است.

وی افزود: به‌منظور ایمن‌سازی جاده‌ها و پیشگیری از ساخت‌وسازهای بدون مجوز و تصرف حریم راه‌ها 154 مورد از عواملی که حریم راه را مورد تعرض قرار داده بودند در این مدت متوقف شدند. 

پرورشی‌خرم با اشاره به رسیدگی به درخواست‌ها و اعلام نظر مطابق با قانون، عنوان کرد: در این مدت همچنین تخریب یک‌صد مورد از ساخت‌وسازهای واقع در حریم راه‌ها با دستور قضایی نیز انجام‌شده است.

معاون راهداری استان همدان بابیان اینکه در سه‌ماهه نخست امسال 299 مورد صدور مجوز ساخت‌وساز حاشیه راه‌ها طبق قانون ایمنی راه‌ها انجام‌شده است، گفت: صدور هرگونه مجوز ساخت‌وساز در محدوده یک‌صد متری بعد از حریم راه‌ها و خارج از آن بدون پیش‌بینی راه دسترسی ایمن و اخذ مجوز احداث از سوی متقاضیان ممنوع است. 

پرورشی‌خرم ادامه داد: براساس قانون ایمنی راه‌ها، افراد قبل از انجام هرگونه عملیات منتهی به تخریب جاده و ساخت‌وساز، درخت‌کاری، زراعت، نصب و استقرار تابلو یا حفاری باید از وزارت راه و شهرسازی مجوز دریافت کنند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع در صورت هرگونه تخلف و تجاوز به حریم راه، با افراد و موسسات متخلف برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. 

 در مدت مشابه پارسال (سال 96) نیز آزادسازی 812 کیلومتر از محورهای مواصلاتی، توقف کار 143 مورد، تخریب 73 مورد و صدور مجوز 216 مورد از حریم راه‌های استان همدان انجام‌شده است. هم‌اکنون 5 هزار و 400 کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد که از این میزان 600 کیلومتر بزرگراه، 85 کیلومتر آزادراه، 318 کیلومتر راه اصلی، 750 کیلومتر راه فرعی و بقیه راه روستایی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.