| کد خبر: 256089 |

شناسایی و کشف اضافه تناژ بیش از ۴۲ کامیون در جاده های زنجان

طی پروسه زمانی اسفند سال گذشته تا نیمه اردیبهشت امسال با بررسی ۳۵۰ دستگاه کامیون متوجه شدند که ۴۲ کامیون اضافه تناژ داشته و اعمال قانون بر آنها اجرا شد.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ماهنشان ضمن اشاره به ماموریت مشترک کارشناسان این اداره با گشت های پلیس راه اظهار داشت: طی پروسه زمانی اسفند سال گذشته تا نیمه اردیبهشت امسال با بررسی ۳۵۰ دستگاه کامیون متوجه شدند که ۴۲ کامیون اضافه تناژ داشته و اعمال قانون بر آنها اجرا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، محمد جعفری اظهار داشت: طبق پایش های به عمل آمده ۴۲ دستگاه کامیون که بیش از ظرفیت مجاز حمل بار داشته اند، شناسایی و اعمال قانون شده اند.

وی افزود: مسئله بارنامه نیز اهمیت بسیار بالایی دارد که طی اقدامات کنترلی کامیون های فاقد بارنامه نیز به کمیسیون های مربوطه معرفی شده اند. این مقام مسئول در ادامه به تردد کامیون های دارای بار اضافه در ۷ مسیر گلوگاهی اشاره کرد و گفت: به اتفاق پلیس راه دندی - زنجان در قالب گشت های مشترک، بر گلوگاه های فرار بار نظارت داشته ایم، اما معتقدیم بایستی اقدامات زیربنایی تر و اساسی تری را برای کنترل معضلات ناشی از تردد کامیون های معادن اتخاذ کرد که می طلبد تا سایر ارگان ها و نهادها نیز به این موضوع با رویکرد هم افزایی ورود داشته باشند.

جعفری بیان کرد: این طرح در قالب گشت های راهداری و حضور در گلوگاه های فرار بار، به خصوص در مبادی بارگیری(معادن) انجام می شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ماهنشان عنوان کرد: کنترل اضافه تناژ باعث جلوگیری از تخریب راه، پیشگیری از فرسودگی جاده و افزایش ایمنی تردد و ترافیک خواهد شد که این مهم با پشتیبانی باسکول های منصوب در پلیس راه و سامانه WIM (توزین در حال حرکت بار) انجام می شود.

وی افزود: حتی تناژ مجاز نیز باعث خسارت به شبکه راه ها و ابنیه و تاسیسات مربوطه می شود، اما تناژ غیرمجاز تخریب ها را تسریع می بخشد و در صدد این هستیم تا میزان جرائم را در حد بازدارنده افزایش دهیم و برای این کار پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.