| کد خبر: 263285 |

تشکیل کارگروه سوخت دریایی باهدف تبیین نقشه راه سوخت ناوگان دریایی و صنعت بانکرینگ

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تشکیل کارگروه سوخت دریایی خبر داد و گفت: الزامات جدید بین المللی در حال تغییر نوع و کیفیت سوخت کشتی ها است و در همین راستا، تبیین نقشه راه سوخت ناوگان دریایی و صنعت بانکرینگ امری بسیار مهم به شمار می رود.

تین نیوز

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تشکیل کارگروه سوخت دریایی خبر داد و گفت: الزامات جدید بین المللی در حال تغییر نوع و کیفیت سوخت کشتی ها است و در همین راستا، تبیین نقشه راه سوخت ناوگان دریایی و صنعت بانکرینگ امری بسیار مهم به شمار می رود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی نازی  ، درخصوص طرح گزارش دهی خودکار و برخط اضطرار دریایی، اظهار داشت: با افزایش نیاز به عملیات جستجو و نجات دریایی و اقدام سریع برای نجات افراد و کشتی های مضطر ایجاد زیرساخت مدرن مدنظر قرار گرفت تا ضمن تهیه سیستم مدیریت جستجو و نجات دریایی بتوانیم هر لحظه ردیابی برخط از وضعیت عملیات موردنظر را داشته باشیم. 

مانیتورینگ زنده تمامی شناورها و پروازهای بین المللی متردد در دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر 

وی افزود: از جمله موارد گزارش گیری های برخط و اتوماتیک از شرایط محیطی در اکوسیستم دریایی و امکان گزارش گیری از وضعیت تجهیزات از طریق مراجع بین المللی، می توانیم به مانیتورینگ زنده تمامی شناورها و پروازهای بین المللی متردد در دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر، مانیتورینگ زنده جریان های بادی قدرت و جهت باد در مناطق دریایی یاد شده و همچنین مانیتورینگ زنده جزر و مد در مناطق مربوطه اشاره کرد. 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: دسترسی به اطلاعات و نمایش پتانسیل های موجود، همسان سازی اطلاعات به صورت برخط مابین مراکز و قابلیت جستجوی شماره های ماهوره ای شناورها، بار و کانتینرها و دسترسی بانک اطلاعات دریایی موجود از دیگر موارد قابل اشاره است. 

علی نازی در خصوص استفاده از هوش مصنوعی و مدیریت داده نیز گفت: در بخش تهیه نقشه های چگالی تردد سالیانه و تجمعی، ایجاد پنل های مدیریتی و اعزام شناور و پهپاد به صورت خودکار به موقعیت اضطرار و پایش و شبیه سازی عملیات جستجو و نجات دریایی، شبیه سازی حرکت لکه نفتی از جمله استفاده های هوش مصنوعی و مهندسی داده است. 

طرح یکپارچه سازی نقشه ها و داده های دریایی  

وی با اشاره به طرح یکپارچه سازی نقشه ها و داده های دریایی، اظهار داشت: طراحی و تدوین زیرساخت داده های مکانی دریایی (MSDI) به عنوان یکی از تصمیمات و اقدامات مورد تاکید سازمان بین المللی هیدروگرافی در سطح بین المللی و شورای عالی صنایع دریایی کشور در سطح ملی در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.  

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به راهکارهای پیشگیرانه از استمرار آلودگی به دلیل استمرار آلودگی های ناشی از فرسودگی تاسیسات و خطوط لوله های نفتی در دریا، عنوان کرد: برنامه ریزی کوتاه مدت برای تعمیر و نوسازی خطوط لوله و خطوط انتقال زیرآبی، تخلیه نفت داخل لوله های خارج از سرویس و SBM غیرفعال که مقادیر زیادی نفت در آن ها وجود دارد از جمله مواردی قابل بیان است و اگرچه این روشها دارای هزینه است اما برای حفظ محیط زیست دریایی کشور و جلوگیری از مسائل حقوقی بین المللی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان لازم و ضروری است و نهادهای متولی در این خصوص باید توجه ویژه ای داشته باشند. 

دریافت مجوز نهایی و تجاری دستگاه تصفیه آب توازن یک شرکت دانش بنیان ایرانی  

علی نازی از دریافت مجوز نهایی و تجاری دستگاه تصفیه آب توازن یک شرکت دانش بنیان ایرانی خبر داد و گفت: در حال تعامل با شورای صنایع دریایی برای تجاری سازی دستگاه مربوطه و الزام نصب روی تعدادی از کشتی های ایرانی هستیم. 

تشکیل کارگروه سوخت دریایی 

وی با بیان اینکه به منظور تبیین نقشه راه آینده سوخت مورد نیاز ناوگان دریایی و صنعت بانکرینگ تشکیل کارگروه سوخت دریایی در حال پیگیری است، اظهار داشت: الزامات جدید بین المللی در حال تغییر نوع و کیفیت سوخت کشتی ها است و در این راستا، تبیین نقشه راه آینده سوخت مورد نیاز ناوگان دریایی و صنعت بانکرینگ امری بسیار مهم به شمار می آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.