| کد خبر: 263157 |

رونمایی از کشتی تفریحی هیدروژنی+ عکس

معماران MASK مستقر در ایتالیا از ONYX H2-BO، اولین قایق تفریحی جهان که با تولید هیدروژن روی کشتی از آب دریا نیرو می گیرد، رونمایی کرد.

تین نیوز

معماران MASK مستقر در ایتالیا از ONYX H2-BO، اولین قایق تفریحی جهان که با تولید هیدروژن روی کشتی از آب دریا نیرو می گیرد، رونمایی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا، این قایق تفریحی با ارتفاع 85 متری، به نظر می رسد تاج دریاهای آزاد باشد که به طرز استادانه ای بین تجمل و مسئولیت پذیری محیط زیست تعادل برقرار می کند. در حالی که فضای داخلی خیره کننده آن به تنهایی می تواند صفحات را اشغال کند، فناوری نوآورانه واقعاً توجه را جلب می کند.

پایداری قایق بادبانی از ادغام توربین های الکترولیز و هیدروالکتریک ناشی می شود که به طور قابل توجهی اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد. به زبان ساده، ONYX H2-BO هیچ گاز مضری آزاد نمی کند و در واقع با کاهش ردپای اکولوژیکی خود، به بهبود محیط زیست دریایی کمک می کند.

آب دریا قبل از اینکه تحت الکترولیز قرار گیرد، تصفیه می شود، که مولکول های آب را به گازهای هیدروژن و اکسیژن تقسیم می کند. سپس هیدروژن به طور ایمن ذخیره می شود و آماده استفاده به عنوان منبع سوخت برای موتورها، ژنراتورها یا سلول های سوختی است.

توربین ها انرژی جنبشی آب محیط را مهار می کنند و از نظر بازده انرژی از ژنراتورهای سنتی بهتر عمل می کنند. این امر نیاز به ذخایر گسترده سوخت را از بین می برد و انرژی به راحتی قابل دسترسی را ارائه می دهد، به ویژه در هنگام قایقرانی با سرعت کم یا لنگر انداختن. این نوآوری به بسیاری از مسائل زیست محیطی مرتبط با اتکای قایق های بزرگ به سوخت های فسیلی می پردازد و موجب صرفه جویی قابل توجه در بلندمدت در هزینه ها می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.