| کد خبر: 220753 |

تخلفات شرکت‌های معدنی در حمل اضافه‌بار و آسیب به تاسیسات راه‌ها

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تخلفات شرکت‌های معدنی در حمل اضافه بار به تاسیسات راه‌ها آسیب وارد کرده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تخلفات شرکت‌های معدنی در حمل اضافه بار به تاسیسات راه‌ها آسیب وارد کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،علی مدقالچی ظهر امروز (۲۷ مهرماه) در جلسه کمیته ایمنی راه‌ها و شورای راهبری وضعیت تصادفات استان، با اشاره به اینکه از ۲۴ تا ۳۰ آبان، هفته ایمنی راه‌ها نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: برای این هفته برنامه‌هایی همچون اجرای طرح روز بدون حادثه ترافیکی در شهرستان خدابنده و اجرای طرح ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر از جمله موتورسواران، عابران پیاده، ادوات کشاورزی و وانت‌بارها و سرنشینان خودروها در سطح شهرستان‌های استان در صورت فعال‌سازی کمیته‌ها پیشنهاد شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح ارتقا ایمنی ناوگان عمومی و روز بدون حادثه ناوگان عمومی در سطح پایانه‌های بار و مسافر برون‌شهری و طراحی و پخش موشن‌گرافی با مضامین برنامه‌های هفته ایمنی و پخش در سطح سیمای استان و فضای مجازی، از دیگر برنامه‌های پیشنهادی هفته ایمنی راه‌ها است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، رعایت نکردن تناژ مجاز حمل بار ناوگان حمل و نقل باری را از معضلات و آسیب‌های زیرساخت‌های جاده‌ای عنوان کرد و گفت: در همه بارهای جابه‌جا شده مبدا و مقصد ثبت نمی‌شود و این موضوع پیگیری تناژ بارها و سایر موارد را دشوار کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تناژ بارهای حمل شده بر اساس آمار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان صمت متفاوت است و این موضوع نشان از جابه‌جایی کالا بدون بارنامه دارد، یادآور شد: بر اساس آمار سال ۹۷ میزان تناژ بارنامه صادره برای حمل مواد معدنی ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار تن ثبت شده است، در حالی که آمار سازمان صمت جابه‌جایی ۵ میلیون و ۹۵۷ هزار تن را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وجود سامانه توزین در برخی از محورها و ثبت پلاک خودرو در صورت حمل اضافه تناژ، ادامه داد: اطلاعات دریافتی از این سامانه‌ها حاکی است که ۴۸ کامیون ۶ چرخ، ۵۳ کامیون ۱۰ چرخ و ۴۴ مورد کشنده تریلی تخلف بارنامه و اضافه تناژ داشتند.

مدقالچی تصریح کرد: به منظور برخورد با شرکت‌هایی که با حمل بیش از حد مواد معدنی به تاسیسات راه‌ها آسیب وارد می‌کنند، این اداره کل اقدام به قطع خدمات حمل و نقلی به شرکت‌های متخلف کرده و با متخلفان برابر مقرات برخورد خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    باسلام

    براستی معاونت حمل ونقل یکی از ادارات کل راهداری وحمل ونقل از حمل بار بیش از ظرفیت کامیون ها گله مند است؟!

    جای بسی خوشحالی است .

    هنوز از درج خبری حاکی از روشن نمودن وضعیت تناژ حمل کالا وانعکاس نامه همکار محترم این معاون عزیز دراداره کل استان کرمانشاه درهمین تین نیوز نگذشته است و براحتی فایل آن قابل دسترس است .نامه ای که دران برای ایجاد وحدت رویه به پلیس راه استان نوشته شده بود وحاوی جدولی خارج از ضوابط و مقررات ابعاد واوزان وزارت راه و شهرسازی بود .

    بهتر است این معاون محترم گله مند از همکاران خود در سازمان راهداری برای مسکوت گذاردن وعدم اجرای بخشنامه ابعاد واوزان ابلاغی پایان سال ۹۶ باشند .وتقاضای اجرای وحدت رویه دران سازمان محترم باشند .