بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

نسل جدید لوکوموتیوهای هیبریدی شرکت CRRC وارد شبکه ریلی چین شد

شرکت بزرگ و مشهور CRRC چین از تولید نسل جدید قطارهای هیبریدی خود و آغاز به کراگیری آنها در شبکه راه آهن این کشور خبر داد.

نسل جدید لوکوموتیوهای هیبریدی شرکت CRRC وارد شبکه ریلی چین شد
تین نیوز

شرکت بزرگ و مشهور CRRC چین از تولید نسل جدید قطارهای هیبریدی خود و آغاز به کراگیری آنها در شبکه راه آهن این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، به نوشته وب سایت ریلوی ساپلای، لوکوموتیوهای جدید هیبریدی FXN3B این شرکت، در حال حاضر در دو ایستگاه شهر پکن مستقر و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

موتور لوکوموتیوهای جدید از مدل ۱۲V240H بوده که توان خروجی ۲۵۰۰ کیلو وات را دارد. ویژگی منحصر به فرا این لوکوموتیو جدید، استفاده از سیستم تزریق سوخت با فشار بالا بوده که تا حد زیادی، توان تولیدی لوکوموتیو را افزایش می دهد.

اما این لوکوموتیو جدید هیبریدی، علاوه بر امکان استفاده از سوخت دیزل، قابلیت کار با سیستم برق از طریق نسل جدید باتری های لیتیومی را دارا بوده که هزینه سیر را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. امکان استفاده از سیستم هیبریدی، این لوکوموتیو را قادر به سیر در دمای ۴۰- درجه مساعد می سازد که برای استفاده در فصل زمستان نواحی شمالی چین بسیار موثر واقع خواهد شد.

همچنین، باتری های لوکوموتیو جدید CRRC تنها در عرض ۲۰ دقیقه به صورت کامل شارژ و آماده بهره برداری مجدد قرار خواهند گرفت. به گفته مهندسین شرکت سازنده، استفاده از این موتور هیبریدی، میزان مصرف سوخت را بین ۲۵ الی ۳۴ درصد کاهش خواهد داد که به منزله انقلابی بزرگ در عرصه حمل و نقل ریلی و حرکت در مسیر دستیابی به حمل و نقل سبز ارزیابی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.