| کد خبر: 245556 |

◄ سرمایه گذاری صد میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت های ریلی در چین

چین برنامه های بسیار جدی و اساسی جهت به صفر رساندن واردات نفت تا سال ۲۰۳۵ را در برنامه دارد.

تین نیوز

چین برنامه های بسیار جدی و اساسی برای به صفر رساندن واردات نفت تا سال ۲۰۳۵ را در برنامه دارد.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حوزه پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: چین بزرگترین واردت کننده نفت جهان است و حدود ۸۰ درصد نفت وارداتی چین در حوزه حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد. 

سید حسین میر افضلی افزود: چین برنامه های بسیار جدی و اساسی باری به صفر رساندن واردات نفت تا سال ۲۰۳۵ را در برنامه دارد که یکی از این برنامه های راهبری و اقدامات اجرایی؛ تمرکز شدید جهت تولید حداقل نیمی از برق مورد نیاز از طریق انرژی خورشیدی است به طوری که تولید برق از انرژی خورشیدی و بادی طی 10 سال آینده به 450 گیگا وات خواهد رسید.

به گفته میرافضلی، چین بیشترین عجله را جهت کاهش وابستگی به نفت دارد و برای نیل به این هدف بیشترین تمرکز و سرمایه گذاری را انجام داده و می دهد.

او عنوان کرد: تمرکز بر برقی کردن خودروها و سیستم حمل و نقل تا سال 2035 از دیگر برنامه های راهبری و اقدامات چین در این زمینه است.

سیدحسین میرافضلی افزود: چین پیشروترین کشور جهان در برقی کردن خودروها و سیستم حمل و نقل جهان است. در این برنامه حدود صد میلیارد دلار سرمایه گذاری جهت توسعه زیرساخت های ریلی و انتقال بخش قابل توجهی از جابجایی بار و مسافر از طریق شبکه مدرن ریلی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: یکی دیگر ار برنامه های راهبری چین، تمرکز بر حل مشکل محیط زیستی نیروگاه های ذغال سنگ و افزایش تولید برق از نیروگاه های ذغال سنگ نسل جدید است.

به گفته وی ذغال سنگ از جمله امتیازات بزرگ کشور چین است به طوری که این کشور مالک 115 میلیارد تن ذخایر ذغال سنگ جهان است و سالانه 3.7میلیارد تن زغال سنگ تولید می کند. ارزش حرارتی ذخایر ذغال سنگ چین  معادل 600 میلیارد بشکه نفت می باشد.

این کارشناس، تمرکز بر توسعه نیروگاه های باقی مانده و استفاده از مزیت های طبیعی خود در این حوزه را از دیگر راهکارهای کشور چین در این زمینه ذکر کرد.

میرافضلی افزود: یکی دیگر از این برنامه های راهبری و اقدامات اجرایی چین، افزایش تولید برق با احداث سدهای بزرگ و توسعه نیروگاه های برق آبی کوچک و بزرگ است که در مجموع با این برنامه های استراتژیک در حال اجرا، بدون شک واردات نفت چین تا سال ۲۰۳۵ به صفر نزدیک خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.