| کد خبر: 262228 |

انتقاد از بی‌ توجهی در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران راه‌آهن

برخی کارگران خطوط ریلی راه آهن از تاخیر چند ماهه برخی پیمانکاران در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران انتقاد کردند.

تین نیوز

برخی کارگران خطوط ریلی راه آهن از تاخیر چند ماهه برخی پیمانکاران در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران انتقاد کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران خطوط ریلی راه آهن گفتند: شرکت های پیمانکاری در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران از چندسال پیش کوتاهی می کنند. این شرکت های یا به کارگران لباس، کفش و دستکش ایمنی ارائه نمی کنند یا اگر هم لباس و کفش ایمنی تهیه می کنند آن چنان بی کیفیت است که شرایط ایمن برای جان کارگر فراهم نمی کند.

آن ها با بیان اینکه پیگیری های زیادی به صورت مستقیم برای تهیه به موقع کفش و لباس کار مناسب با مسئولین راه آهن انجام شده اما هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است، گفتند: عرف کارگاه ها بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده شود اما شرکت های پیمانکاری به دلیل مشکلات مالی یا هر دلیل دیگری این عرف را رعایت نمی کنند.

آن ها افزودند: کارگران از لحاظ ایمنی در مضیقه اند و خودشان هم نمی توانند لباس و کفش ایمنی تهیه کنند. شرکت پیمانکاری نیز هم این معضل را به صورت جدی پیگیری نمی کند و به بهانه های مختلف از تهیه لباس و کفش ودستکش ایمنی برای کارگران سر باز می زند.

به گفته کارگران، محیط کارگاه صنعتی است و کارگران نیاز مبرم به لباس، کفش و دستکش کار با کیفیت دارند تا بتوانند در شرایط ایمن کار کنند. اساسا پیگیری چنین معضلاتی باید از سوی مسئولان ایمنی راه آهن انجام شود تا در زمان کار احتمال بروز هرگونه خطری را برای کارگران خطوط ریلی به حداقل ممکن برساند تا امنیت جانی آنان تضمین شود.

به استناد ماده ۶۱ آیین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاه ها؛ کارفرما موظف است در هر سال دو دست لباس کار مجاناً در اختیار هر کارگر بگذارد. لباس کار باید مناسب با نوع کار باشد و طوری تهیه شود که کارگر بتواند به راحتی وظائف خود را انجام دهد و موجب بروز سوانح نگردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.