| کد خبر: 244465 |

◄ جابجایی مسافر ریلی در سال جاری چه میزان بود؟

جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی کشور در مدت دو ماهه سال جاری به ۴.۴ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۳ درصد افزایش همراه شده است.

تین نیوز

جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی کشور در مدت دو ماهه سال جاری به ۴.۴ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۳ درصد افزایش همراه شده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، ناوگان حمل‌و نقل ریلی کشورمان طی دو ماه اول سال گذشته ۲.۷ میلیون نفر مسافر را جابجا کرد که این رقم در مدت مشابه سال جاری به بیش از دو برابر رسید.

بررسی روند ۱۰ ساله جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی حاکی از آن است که بیشترین میزان جابجایی مسافر طی دو ماهه سال ۱۳۹۸ و به میزان ۸ میلیون و چهارصد هزار نفر ثبت شده است.

دفتر آمار، اطاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی همچنین میزان جابجایی بار در دو ماهه سال‌جاری توسط بخش ریلی را ۸ میلیون تن اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، بررسی روند ۱۰ ساله حمل بار توسط ناوگان ریلی نشان می‌دهد بیشترین حمل بار در دو ماهه سال ۱۳۹۹ و به میزان ۵ میلیون هشتصد هزارت تن ثبت شده است.

بر اساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، میزان ترانزیت توسط بخش ریلی در دو ماهه سال‌جاری نیز به ۲۹۳ هزار تن رسیده است.

بیشترین میزان ترانزیت دو ماهه انجام شده در ۱۰ سال گذشته، در دو ماهه سال ۱۴۰۰ و به میزان ۴۰۰ هزارتن ثبت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.