| کد خبر: 243365 |

◄ هیچ سفارشی به واگن سازی های کشور داده نشده است

کشور در حال حاضر به بیش از ۱۵۰۰ تا دو هزار دستگاه واگن مترو نیاز دارد اما در طول پنج سال اخیر هیچ سفارشی برای تولید واگن مترو به واگن سازی های کشور داده نشده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک با بیان اینکه امید است که به زودی درخصوص تولید واگن های مترو نیز حمایت لازم از واگن پارس صورت گیرد، گفت: کشور در حال حاضر به بیش از ۱۵۰۰ تا دو هزار دستگاه واگن مترو نیاز دارد اما در طول پنج سال اخیر هیچ سفارشی برای تولید واگن مترو به واگن سازی های کشور داده نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی مولانژاد در آیین رونمایی از محصولات جدید واگن پارس، بیان کرد: با تلاش مجموعه مدیریتی و پرسنل شرکت، امروز از ظرفیت تولید ۱۰۰ دستگاه در ماه فراتر رفته ایم و ماهانه ۱۰۵ دستگاه واگن تولید می کنیم. هدفگذاری شده است که ماهانه به تولید ۱۲۰ دستگاه دست یابیم که قطعا این امر در سال جاری محقق می شود.

با اشاره به تحویل و رونمایی ۷۴ دستگاه واگن و لوکوموتیو افزود: امروز ۷ تایپ واگن باری، ۲ تایپ واگن مسافری و یک نوع لوکوموتیو به شبکه حمل و نقل کشور تحویل می شود، همچنین خط تولید واگن های مترو نیز راه اندازی شد و امید است وزارت کشور و شهرداری کلانشهرها به این ظرفیت توجه کنند و سفارشات ساخت واگن های مترو در این شرکت با قدرت دنبال شود.

وی بیان کرد: قیمت تولیدات شرکت به مراتب از محصولات تولیدی در جهان ارزانتر است، امروز قیمت واگن باری، مسافری شرکت واگن پارس اراک از واگن های چینی ارزانتر است و حتی لوکوموتیو تولیدی شرکت قادر به رقابت با نمونه های خارجی است، هر یک واگن تولیدی در کشور نسبت به واردات، بالغ بر ۷۵ هزار یورو و یک واگن مسافری نیز حدود ۶۰۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی دارد.

مولانژاد گفت: واردات لوکوموتیو به صورت کامل از برنامه دولت خارج شده است که این امر حاصل پیگیری تیم مدیریتی شرکت و استان است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.