| کد خبر: 238782 |

پیشنهاد وزارت کشور روی میز کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت:

شلمچه گذرگاه ریلی برای ترانزیت کالا به بصره عراق شود

وزارت کشور در پیشنهادی به کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت، شلمچه را به عنوان مرز مجاز گمرکی ریلی برای ورود و خروج کالا و مسافر به بصره عراق تعیین کرد.

تین نیوز

وزارت کشور در پیشنهادی به کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت، شلمچه را به عنوان مرز مجاز گمرکی ریلی برای ورود و خروج کالا و مسافر به بصره عراق تعیین کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، به موجب تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی، اسکله ها، لنگرگاه‌ها، فرودگاه‌ها و راههای مجاز گمرکی برای ورود و خروج وسایل نقلیه و کالا و مسافر و هواپیماهای مشمول تشریفات گمرکی به پیشنهاد کارگروهی به مسئولیت وزارت کشور و با شرکت نمایندگان تام الاختیار گمرک ایران، وزارتخانه‌های امور خارجه، اطلاعات، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تعیین می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

همچنین براساس ماده (۴) قانون امور گذرنامه، ورود به کشور و یا خروج از آن فقط از نقاطی که بنا به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران تعیین و آگهی خواهد شد، مجاز است.

وزارت کشور به همین منظور صرفاً با هدف‌گذاری تردد ریلی در استان خوزستان، پیشنهاد تعیین مرز مجاز در نقطه شلمچه ایران و بصره عراق به عنوان مرز مجاز گمرکی ریلی برای ورود و خروج کالا و مسافر به کشور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب در دولت ارایه کرده است.

براساس این گزارش، پیشنهاد اشاره شده اکنون در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مراحل بررسی کارشناسی را سپری می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.