| کد خبر: 232594 |

عبور قطار از سه استان دیگر تا پایان امسال

اگر خطوط ریلی اولویت‌دار امسال که پیشرفت فیزیکی بالایی هم دارنند، به بهره‌برداری برسد می‌توان امیدوار بود که تا پایان امسال سه مرکز استان دیگر به شبکه ریلی سراسری متصل شوند.

تین نیوز

اگر خطوط ریلی اولویت‌دار امسال که پیشرفت فیزیکی بالایی هم دارنند، به بهره‌برداری برسد می‌توان امیدوار بود که تا پایان امسال سه مرکز استان دیگر به شبکه ریلی سراسری متصل شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای منتشر شده تا کنون و طی سال‌های گذشته افتتاح هزار و ۹۷ کیلومتر خط ریلی در مناطق مختلف کشور بوده که در این میان مهمترین مسیرهای ریلی، به گفته عباس خطیبی - معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- راه آهن گرگان- اینچه برون، راه آهن تهران- همدان، راه آهن غرب کشور، راه آهن مراغه- ارومیه، راه آهن قزوین- رشت، راه آهن میانه- بستان آباد، راه آهن خواف- هرات بوده است.

وی در این باره معتقد است که اگر روند شتابان توسعه راه آهن در کشور طی ۱۰ سال آینده نیز ادامه یابد، ایران به رتبه دوم منطقه از نظر چگالی خطوط شبکه ریلی به تناسب وسعت دست پیدا می‌کند.

خطیبی ادامه داد:با بهره‌برداری از راه آهن یزد- اقلید، بستان آباد- خاوران، زاهدان- خاش، همدان- سنندج، رشت- کاسپین و میانه- اردبیل تا پایان سال جاری سه استان دیگر نیز به شبکه ریلی کشور متصل می‌شوند.

البته پیش از این نیز خیراله خادمی –معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور- در این باره به ایسنا گفته بود که سه مرکز استان در سال جاری به شبکه ریلی متصل خواهند شد و در این راستا پروژه‌هایی تحت عنوان طرح‌های اولویت‌دار در دست اقدام قرار گرفته و به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

بیشتر بخوانید:

عملکرد ۷ ساله ریلی دولت؛ ساخت بیش از هزار کیلومتر راه آهن

وی با بیان اینکه راه‌آهن یزد-اقلید، رشت-کاسپین-انزلی، راه‌آهن بستان‌آباد تبریز، راه‌آهن کردستان و راه‌آهن میانه اردبیل از جمله طرح‌ها و پروژه‌های ریلی اولویت‌دار در سال ۱۴۰۰ هستند، افزود: راه‌آهن یزد-اقلید طولانی‌ترین خط ریلی به طول ۲۷۱ کیلومتر بوده است. این خط ریلی در واقع یک مسیر شرقی-غربی بوده و استان فارس را به یزد و نهایتا خراسان رضوی متصل می‌کنند. همچنین بخش زیادی از معادن را هم داده و جا به جا کننده حجم بالایی مسافر و بار در کشور خواهد بود.

با این وجود باید دید آیا خطوط ریلی اولویت‌دار در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و سه استان دیگر به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد یا آنکه مانند برخی پروژه‌های ریلی دیگر با تاخیر در بهره‌برداری و موکول شدن زمان افتتاح به ماه و سالی دیگر مواجه خواهیم شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.