| کد خبر: 230872 |

توسعه صنعت ریلی در کشور شتاب گرفت

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است با بومی‌سازی برخی قطعات مهم در صنعت ریلی گامی اساسی در این حوزه بردارد.

تین نیوز

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است با بومی‌سازی برخی قطعات مهم در صنعت ریلی گامی اساسی در این حوزه بردارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری، بابک ابدالی رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت با تمرکز بر تولید قطعات و تجهیزات صنعتی از دهه ۶۰ شمسی تاسیس شده است. نفت، گاز، آب و فاضلاب از جمله صنایعی هستند که ما بر روی آن تمرکز داریم.

وی افزود: با توسعه گروه تحقیق و توسعه شرکت وارد صنعت ریلی کشور شدیم و تلاش داریم تا با بومی‌سازی قطعات مختلف در این صنعت گامی برای خودکفایی هر چه بیشتر کشور برداریم.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: از جمله محصولات ما در حوزه ریلی چرخ بانداژ قطار و چرخ مونوبلوک قطار است؛ این قطعات از جمله محصولاتی است که پیش از این به صورت کامل از خارج از کشور وارد می‌شد.

این فعال دانش‌بنیان ضمن توضیح فرایند علمی بومی‌سازی قطعات و تجهیزات افزود: در شرکت با رصد نیازهای فناورانه حوزه ریلی و اولویت‌بندی، سعی کردیم که برای این نیازها پاسخ‌های فناورانه ارائه کنیم و بر این اساس چرخ مونوبلوک و چرخ بانداژ را که قطعه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود را انتخاب کردیم.

ابدالی بیان کرد: در صورتی که این قطعات به صورت انبوه تولید شوند، قطعاً با قیمت رقابتی عرضه می‌شوند. این قطعات مواد مصرفی قابل توجهی نیاز دارند و ۷۰ تا ۷۵ درصد آنها از فولاد تشکیل می‌شود. همچنین در کنار این موارد، قطعاتی مانند فلنچ‌های تاور توربین‌های بادی و بدنه شیرهای توپی سایز بالا، از جمله برخی محصولات دیگر تولید شده در این واحد صنعتی است که در صنعت گاز کشور کاربرد دارند.

وی افزود: در حال حاضر با بومی‌سازی قطعات ریلی با مقاومت و مخالفت بالای افراد حقیقی و حقوقی واردکننده مواجه شده‌ایم، همچنین برخی از خریداران نیز برای جایگزینی محصول ایرانی با محصول وارداتی تردید دارند. نهادهای مانند وزارت صمت می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

ابدالی ضمن تاکید بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی همه قطعات مورد نیاز صنعت ریلی گفت: در صورت ممنوعیت واردات کالاهای خارجی، این شرکت از این توان برخوردار است تا همه نیاز کشور را در این زمینه تامین کند. همچنین تخصیص سرمایه لازم برای توسعه خطوط تولید، دیگر حمایتی است که می‌تواند موجب برتری کالای دانش‌بنیان ایرانی در برابر رقبای خارجی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سرمایه توسعه راه اهن بایدازبازارسرمایه تامین شودحجم زیاپول درگرشدنیازپولی