| کد خبر: 215481 |

◄ کفه ترازوی خسارات وارده، سنگین‌تر از تسهیلات کرونایی

پیش از شیوع کرونا شرکت راه‌آهن براساس حمایت از تولید داخل و توسعه اشتغال به منظور حمایت از تولیدات ریلی داخلی، توسعه ناوگان و خطوط ریلی را در دستور کار قرار داد و در این راستا کمیته مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داد.

تین نیوز

پیش از شیوع کرونا شرکت راه آهن براساس حمایت از تولید داخل و توسعه اشتغال به منظور حمایت از تولیدات ریلی داخلی، توسعه ناوگان و خطوط ریلی را در دستور کار قرار داد و در این راستا کمیته مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داد. این اقدامات در حال حاضر در حال پیگیری است که اتصال بنادر جنوبی کشور بویژه چابهار و همچنین مرزهای خاکی همچون اردبیل و آستارا به شبکه ریلی از پروژه های مهم و در دست اقدام در این زمینه به شمار می روند.

به گزارش تین نیوز، با شیوع کرونا اما طبق آماری که در انجمن شرکت های ریلی منتشر شده، بخش حمل و نقل ریلی مسافری تنها تا پایان بهار امسال، ۵۰۵ میلیارد تومان و حمل و نقل باری، ۱۰۰ میلیارد تومان از کرونا آسیب دیدند. بنابراین حمایت از شرکت ها و صنعت ریلی با این حجم از بازدهی، ضرورتی برای اقتصاد کشور و اقتصاد حمل ونقل محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

وام کرونا به بخش حمل و نقل هوایی و ریلی رسید

واریز وام کرونا به کسب و کارها از دهه سوم خرداد شروع می شود

در این زمینه اعطای کمک بلاعوض تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای شرکت های ریلی بار و مسافر درخواست شد که دولت نیز حدود یک ماه قبل اعلام کرد ٩٤٠ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های حمل و نقل مسافری و ریلی وابسته به حوزه مسافری اختصاص یافت.

در همین زمینه مدیرعامل شرکت توسعه حمل ونقل پارسیان در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: با شیوع کرونا و متضرر شدن شرکت های حمل ونقلی، میزان حمایت دولت از صنعت ریلی به عنوان یکی از مهمترین صنایعی که رشد کلی صنعت حمل ونقل و همچنین حفظ محیط زیست را به دنبال دارد، می تواند این صنعت را از رکودی که سایر صنایع را فرگرفته نجات دهد و با این اقدام، مشارکت بخش خصوصی و دولتی نیز افزایش یابد و امسال شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

ناصر بختیاری اضافه کرد: چراکه شیوع بیماری کرونا موجب شد مسافران قطار در نوروز امسال 90 درصد نسبت به نوروز 98 کاهش یابند. طبق آمار در این مدت 300 هزار بلیت قطار کنسل و ۹۱ میلیارد تومان پول بلیت قطار به مردم برگردانده شد. بنابراین برای رشد صنعت ریلی به سرمایه گذاری ها و تخصیص بودجه بیشتری نیاز داریم.

این در حالی است که روز ۲۷ اسفند ۹۸ مراسم برای بهره برداری از سومین بخش ناوگان تولید داخل در شرکت راه آهن برگزار شد و ۳۳۵ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل از محل این تفاهم نامه وارد ناوگان شد و گفته شده که ادامه آن هم در سال ۹۹ به شبکه ریلی وارد می شود. بنابراین با چنین رشدی و با توجه به نیاز کشور به صنعت ریلی، به کمک دولت به این صنعت در حال رشد می توان امیدوار بود اما اینکه رقم این کمک ها و نحوه پرداخت و شرایط آنها چگونه باشد تا منجربه رشد صنعت شود، هنوز بطور کامل بیان نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.