| کد خبر: 229635 |

اتصال سه «مرکز استان» به شبکه ریلی در سال 1400

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این پروژه‌ها جزو طرح‌های اولویت‌دار در سال جاری هستند که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این پروژه‌ها جزو طرح‌های اولویت‌دار در سال جاری هستند که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش تین نیوز، خیراله خادمی - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: راه‌آهن یزد-اقلید، رشت-کاسپین-انزلی، راه‌آهن بستان‌آباد تبریز، راه‌آهن کردستان و راه‌آهن میانه اردبیل از جمله طرح‌ها و پروژه‌های ریلی اولویت‌دار در سال ۱۴۰۰ هستند که با بهره‌برداری از این خطوط سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شوند.

وی افزود: راه‌آهن یزد-اقلید طولانی‌ترین خط ریلی به طول ۲۷۱ کیلومتر بوده که هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی دارد و امیدواریم تا پایان بهار امسال به بهره‌برداری برسد. این خط ریلی در واقع یک مسیر شرقی-غربی بوده و استان فارس را به یزد و نهایتا خراسان رضوی متصل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: از سوی دیگر نیز بخش زیادی از معادن را پوشش خواهد داد. این خط ریلی پس از افتتاح جا به جا کننده حجم بالایی مسافر و بار در کشور خواهد شد.

خادمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار ریلی راه‌آهن رشت-کاسپین-انزلی است که امیدواریم هر چه سریعتر این خط ریلی نیز به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: راه آهن بستان‌آباد-تبریز، راه‌ آهن کردستان و راه‌آهن میانه-اردبیل از دیگر خطوط ریلی اولویت‌دار در سال ۱۴۰۰ است که در مراحل خوبی از نظر پیشرفت فیزیکی قرار داشته و امیدواریم هر چه سریعتر در سال جاری به بهره‌برداری برسند تا سه مرکز استان دیگر از این طریق به شبکه ریلی متصل شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    سلام.هدف از احداث راه آهن حال دادن به استان ها ( و احیانا نمایندگان اونها در مجلس) نیست. وظیفه دولت تسهیل حمل و نقل هست. آیا ریل در همه ی استانها بهترین گزینه حمل و نقل هست؟

  • ناشناس 0 0

    مسیرراه گرکان به شاهرودمیتواندکمک به حمل ونقل راه اهن شمال که بعلت شیب زیاددچارمحدودیت حمل است شودعلاوه براین شمال به مشهدمتصل میشود