◄ کدام طرح ریلی به صورت یک ماده قانونی در صحن مجلس تصویب شد؟
در نهایت طرح در صحن علنی مجلس برای رفع محرومیت به صورت یک ماده قانونی تصویب شد و تنها طرح ریلی به شمار می رود که با این روش تصویب شده است.
در حالی که برخی فعالان حوزه حمل و نقل ریلی یکی از مصادیق موازی کاری در پروژه های توسعه راه آهن را راه آهن غرب و تهران همدان سنندج می دانند یک کارشناس معتقد است این دو پروژه موازی هم نیستند.
به گزارش تین نیوز، مرتضی ناصریان در توضیح این دیدگاه خود گفت: راه آهن غرب کشور و راه آهن تهران همدان سنندج، 2 طرح در امتداد شرقی غربی هستند ولی موازی کاری محسوب نمی شوند چون کارکردهایی مستقل دارند.
وی افزود: در دهه 70 مناقشه زیادی برای انتخاب مسیر راه آهن غرب وجود داشت که هم ترانزیتی باشد و هم مناطق غربی کشور و مراکز مهم شهری را پوشش دهد.
بیشتر بخوانید: موازی کاری در توسعه راه و راه آهن؛ اشتباهی که رایج شد
او عنوان کرد: در نهایت مسیر فعلی راه آهن غرب کشور همراه با انشعاب ملایر همدان از سوی وزارت راه انتخاب و برای خاتمه دادن به مناقشه به تصویب هیئت وزیران رسید و با طرف عراقی هم توافق شد.
به گزارش تین نیوز، ناصریان تاکید کرد: سپس، راه آهن تهران همدان برای نقش میانبری نسبت به مسیر تهران قم اراک ملایر و همچنین پوشش بهتر مسافری تهران به همدان مطرح و توجیه پذیر شناخته شد و تصویب آن در سازمان برنامه با سختگیری فراوان همراه بود.
وی گفت: برای پوشش سنندج مطالعات وزارت راه نشان داد بهترین مسیر همدان به سنندج است ولی توجیه پذیر نبود و وزارت راه مقابل خواسته نمایندگان ایستادگی کرد.
این کارشناس افزود: در نهایت طرح در صحن علنی مجلس برای رفع محرومیت به صورت یک ماده قانونی تصویب شد و تنها طرح ریلی به شمار می رود که با این روش تصویب شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.