| کد خبر: 226329 |

اتصال راه آهن شلمچه به بصره در دستور کار است

معاون اول رییس جمهوری گفت: اتصال راه آهن شلمچه به بصره بعنوان بزرگترین خط ریلی خاورمیانه در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز

معاون اول رییس جمهوری گفت: اتصال راه آهن شلمچه به بصره بعنوان بزرگترین خط ریلی خاورمیانه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری شنبه در آیین افتتاح سالن اروند فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان افزود: ۲ اقدام اساسی برای توسعه آبادان و خرمشهر از سوی دولت در حال اجرا است که برای تحقق آن توافق خوبی با دولت عراق انجام شده است.

وی همچنین افزود: در این خصوص نشست های تخصصی بین ۲ کشور ایران و عراق در حال برگزاری است و امیدواریم بزودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: احداث طرح دوم اتصال راه آهن شلمچه به بصره به عنوان بزرگترین خط ریلی خاورمیانه باعث می شود امکان تبادل کالا از شرق به غرب و از چین تا دریای مدیترانه فراهم شود.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس توافق رییس جمهوری با نخست وزیر عراق لایروبی اروندرود در دستور کار است هر چند هنوز عملیات آن آغاز نشده است.

جهانگیری گفت:برای بازگرداندن شکوه بنادر آبادان و خرمشهر زمینه آمد و رفت کشتی های تجاری در اروندرود باید فراهم شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه گفت‌: برای جلوگیری از خام فروشی نفت طرح توسعه پالایشگاه آبادان به سرعت در حال اجراست و منابع ارزی و ریالی آن علی رغم تحریم های ظالمانه تامین شده است.

وی در بخش دیگری از صبحت های خود با اشاره به توسعه محدوده منطقه آزاد اروند به ۲ شهر آبادان و خرمشهر در ابتدای دولت تدبیر و امید گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که یکی از آنها توسعه فرودگاه آبادان است.

جهانگیری بیان کرد: منطقه آزاد اروند نیز اقدامات خوبی برای رفع محرومیت در این ‌۲ شهر انجام داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) به کشور اظهار داشت: استقبال بی نظیر مردم ایران از معمار کبیر انقلاب باعث پیروزی انقلاب شد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه بیان کرد: آبادان و خرمشهر یادآور از خودگذشتگی و استقامت ملت ایران هستند که در جنگ تحمیلی در برابر استکبار و دشمن بعثی به پیروزی رسیدند.

وی گفت: دولت مصمم است تا مشکلات آبادان و خرمشهر از جمله آب و فاضلاب را برطرف کند و برای این منظور هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در آخرین نشست هیات دولت اختصاص یافت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسایل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    یعنی فرصت به دست آمده را باید به سرعت در دست گرفت و ساخت را در کمترین زمان ممکن به اتمام رساند !!! مساله راه آهن شلمچه بصره سیاسی بود و همین رساندن اش به نقطه اتصال یعنی باید بسیار سریع عمل کرد ! اول از همه تکمیل خط 35 کیلومتری !!!