| کد خبر: 224148 |

تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان

وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان خبر داد و گفت: در این خصوص تفاهم نامه‌ای با روسیه و جمهوری آذربایجان امضا کرده‌ایم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان خبر داد و گفت: در این خصوص تفاهم نامه‌ای با روسیه و جمهوری آذربایجان امضا کرده‌ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد اسلامی قبل از ظهر امروز سه شنبه در مراسم افتتاح آزادراه تبریز- سهند با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مهمترین طرح‌های راهسازی استان آذربایجان شرقی بود، گفت: امروز شاهد هستیم که این آزادراه بعداز ۱۳ سال به بهره برداری رسید و گام مهمی برای کاهش ترافیک در استان است.

وی با بیان اینکه این آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد و نقش مهمی در توسعه شهر جدید سهند خواهد داشت، افزود: آذربایجان شرقی یک منطقه کانونی ترافیکی برای ترانزیت کالا و مسافربری است.

اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه ای به توسعه پروژه‌های حمل و نقل این استان دارد، گفت: از این‌رو پروژه‌های زیادی در این استان تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی سپس در خصوص پروژه‌های حمل و نقل ریلی این استان اشاره کرد و گفت: با تکمیل ایستگاه خاوران در مسیر راه آهن تبریز- میانه شاهد تحول دیگری در حوزه ریلی استان خواهیم بود.

وی از تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان نیز خبر داد و گفت: راه‌آهن تبریز یک مسیر برای خط اروپایی و شمال قفقاز است و تلاش می‌کنیم با همکاری روسیه و آذربایجان، مسیر ریلی نخجوان بازگشایی شود.

آزادراه تبریز- سهند به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال صبح امروز سه‌شنبه در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

عرض این آزادراه ۳۶ متر شامل ۳ خط رفت و ۳ خط برگشت بوده و در مسیر آن ۳۱ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل بزرگ اجرا شده است.

با بهره‌برداری از این آزادراه، بار ترافیک مسیر تبریز- آذرشهر کاهش یافته و ساکنان شهر ۱۳۰ هزار نفری سهند در مدت زمان کمتری نسبت به مسیر فعلی، مسیر تبریز تا سهند را خواهند پیمود.

این آزادراه به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده که ۴۰ درصد از اعتبار آن سهم دولت بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.