| کد خبر: 223503 |

راه‌آهن خواف-هرات در مسیر ثبات و توسعه افغانستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه، افتتاح راه‌آهن خواف- هرات را گامی بزرگ در مسیر ثبات و توسعه افغانستان توصیف کرد.

تین نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه، افتتاح راه‌آهن خواف- هرات را گامی بزرگ در مسیر ثبات و توسعه افغانستان توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید خطیب زاده در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: روابط ایران و افغانستان هر روز بیش از پیش نمونه عالی حسن همسایگی در این‌ منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: گام بزرگ امروز راه‌آهن خواف _ هرات با افتخار در کنار مردم و دولت دوست و برادر افغانستان در مسیر ثبات و توسعه این کشور ایستاده‌ایم.

بهره‌برداری از راه‌آهن خواف- هرات، گامی مهم در توسعه شبکه ریلی به شمار می‌رود که ضمن توسعه شرق کشور می‌تواند سهم ایران در ترانزیت کالا بین اروپا و آسیا را افزایش داده و جایگاه کشورمان در کریدورهای شرق به غرب را تقویت کند.

قرار است امروز پنجشنبه یکی از بزرگترین پروژه‌های ریلی کشور با حضور رییسان جمهوری ایران و افغانستان به طور رسمی به بهره برداری برسد.  طول مسیر قابل افتتاح حدود ۱۴۰ کیلومتر است که ارزش روز هزینه صرف شده برای آن ۱۸۰۰ میلیارد تومان است.     

احداث راه آهن خواف – هرات به عنوان ششمین خط آهن مرزی ایران با همسایگان منطقه، یکی از پروژه‌های مهم زیربنایی است که نقش بسیار بزرگی را در اقتصاد و توسعه ایران و افغانستان خواهد داشت.

توسعه و تقویت روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور با تسهیل صادرات و واردات کالا و مسافرت بین دو کشور، جابجایی و ترانزیت بیش از ۶ میلیون تن بار در چشم انداز بلند مدت، کاهش هزینه نسبی حمل و نقل و رفع انحصار حمل کالا از حمل و نقل جاده ای، افزایش ایمنی در ترابری منطقه و کاهش مصرف سوخت در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای از جمله اهداف اجرای این طرح است.

دسترسی مناسب ریلی افغانستان از طریق ایران به دیگر مناطق بین المللی اعم از آب های آزاد جنوب، منطقه قفقاز، ترکیه، عراق و اروپا و پوشش خدمات ترابری ریلی برای حدود یک میلیون نفر از مردم افغانستان در منطقه هرات نیز از اهداف دیگر اجرای این طرح است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.