| کد خبر: 217991 |

◄ احداث خط دوم 5 مسیر ریلی در هفته دولت

نشست خبری مدیرعامل شرکت راه‌آهن به مناسبت هفته دولت روز یکشنبه در محل ساختمان راه آهن برگزار شد. سعید رسولی در این نشست خبر داد: در بهره‌وری لکوموتیو 16 درصد و در بهره‌وری ناوگان باری 9 درصد رشد داشته‌ایم. همچنین به زودی پنجمین مرحله که 70 دستگاه ناوگان ریلی که به ارزش 73 میلیارد تومان است وارد شبکه ریلی می‌شود و جمعا 329 دستگاه انواع ناوگان به ارزش 567 میلیارد تومان وارد شبکه خواهد شد.

تین نیوز

نشست خبری مدیرعامل شرکت راه‌آهن به مناسبت هفته دولت روز یکشنبه در محل ساختمان راه آهن برگزار شد.

سعید رسولی در این نشست، ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: در 4 ماه ابتدایی امسال 259 دستگاه انواع ناوگان به ارزش 494 میلیارد تومان به شبکه اضافه شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 48 درصدی را نشان می دهد.

رسولی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری راه آهن با گمرک جمهوری اسلامی ایران در بندر خشک آپرین در ادامه افزود: 651 دستگاه واگن فرسوده داشتیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال 277 دستگاه از این واگن ها برای بازسازی به کارخانه های داخلی فرستاده شده و بقیه هم بابت تامین مالی این بازسازی به فروش می رسد. این در حالی است که امسال پس از 15 سال حمل مستقیم غلات از کشتی به قطار به مقاصد مختلف محقق شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا برنامه ریزی شده بود تا از طریق بهره وری ناوگان مسافری و صندلی ایجادی بیشتر، رکورد حمل مسافر در سال 98 را در بخش ریلی بشکنیم اما این هدفگیری متاسفانه به دلیل شیوع کرونا محقق نشد.

رسولی اضافه کرد: پس از شیوع کرونا ستاد پیشگیری از بیماری های واگیردار در راه آهن نیز راه اندازی شد و همچنین با ایجاد اورژانس ریلی، اقدامات خوبی در ایستگاه های ریلی انجام خواهد شد.

وی افزود: شرکت های ریلی در ضدعفونی ناوگان به خوبی عمل کرده اند و اقدامات ایشان مورد تقدیر اتحادیه بین المللی راه آهن و وزارت بهداشت ایران نیز قرار گرفته است و مدیر اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها از ما درخواست کرد تجربه خود را در اختیار آنها قرار دهیم.

رسولی خاطرنشان کرد: همچنین در کوپه قطار بیش از 2 مسافر وارد نمی شود مگر اینکه جملگی اعضای یک خانواده باشند و بخواهند در کنار یکدیگر باشند.

رسولی درباره تسهیلات حمایتی دولت از شرکت های ریلی در دوران شیوع کرونا نیز گفت: شرکت ها به بانک عامل معرفی شده اند و وام حمایتی با سود کم و تنفس 6 ماهه به شرکت ها ارائه می شود؛ امیدواریم هر چه زودتر این تسهیلات پرداخت شود.

 

 

هدف‌گذاری حمل ١١٨ میلیون تن‌بار و رشد 16 درصدی در بهره‌وری لکوموتیو

مدیرعامل راه‌آهن در ادامه اظهار داشت: در بهره‌وری لکوموتیو 16 درصد و در بهره‌وری ناوگان باری 9 درصد رشد داشته‌ایم اما شاخص علمی در عملکرد راه‌آهن تن‌کیلومتر است و چون بارهای ریل‌پسند دو ویژگی حجیم ‌بودن و انتقال در فواصل بالاتر را دارند، این معیار خوبی است.

رسولی با استقبال از این طرح که همه قطارهای باری همچون حوزه مسافری برنامه ای شوند، اضافه کرد: با استقرار تونل‌های ضدعفونی در مبادی ورودی و خروجی مرزهای ریلی، اعتماد کشورهای همسایه را جلب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بروز بحران، شبکه ریلی ایمن است، گفت:‌ طی قراردادی که با سازمان اورژانس کشور داریم، 30 درصد آمبولانس ریلی برای شرایط بحران ساخته خواهد شد که یک دستگاه آن طراحی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای ارتقای کیفیت سفرهای ریلی، مکانیزه کردن بلیت قطارهای حومه‌ای در دستورکار قرار گرفت. همچنین صدور بلیت یکپارچه سفرهای قطارهای حومه‌ای و درون شهری (مترو) با همکاری شهرداری تهران دنبال می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد: سال گذشته 778 دستگاه انواع ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی اضافه شد. براین اساس، سامانه‌ای با همکاری متخصصان راه‌آهن طراحی کرده‌ایم که سامانه جامع رونق تولید است. قطعات ساخته شده در داخل با مشخصات فنی و نام و آدرس سازنده معرفی می‌شود.

رسولی گفت: ‌قطعات ساخته نشده را هم احصا کرده‌ایم و طی فراخوانی اعلام می‌کنیم تا شرکت‌های تولیدکننده داخل، این قطعات را بسازند. همچنین با تولیدکننده‌های خوشنام داخلی، طرح سابکوی ریلی را دنبال می‌کنیم، قطعه‌سازی در حوزه ریلی به صورت استاندارد و ادامه‌دار در کشور پیگیری می‌شود.

 

رشد 16 درصدی در بهره‌وری لکوموتیو

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: ‌شاخص علمی در عملکرد راه‌آهن تن‌کیلومتر است و چون بارهای ریل‌پسند دو ویژگی حجیم ‌بودن و انتقال در فواصل بالاتر را دارند، در این حوزه مورد توجه است.

وی افزود: در بهره‌وری لکوموتیو 16 درصد و در بهره‌وری ناوگان باری 9 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ای شدن قطارهای باری اهمیت دارد، اضافه کرد: با استقرار تونل‌های ضدعفونی در مبادی ورودی و خروجی مرزهای ریلی، اعتماد کشورهای همسایه را جلب کرده‌ایم.

رسولی با بیان اینکه در بروز بحران، شبکه ریلی ایمن است، گفت:‌ طی قراردادی که با سازمان اورژانس کشور داریم، 30 درصد آمبولانس ریلی برای شرایط بحران ساخته خواهد شد که یک دستگاه آن طراحی شده است.

وی از احداث پایگاه‌های امداد و نجات ریلی در ایستگاه‌های مختلف کشور خبر داد.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: برای ارتقای کیفیت سفرهای ریلی، مکانیزه کردن بلیت قطارهای حومه‌ای در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: همچنین صدور بلیت یکپارچه سفرهای قطارهای حومه‌ای و درون شهری (مترو) با همکاری شهرداری تهران دنبال می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: سال گذشته 778 دستگاه انواع ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی اضافه شد.

وی افزود: سامانه‌ای با همکاری متخصصان راه‌آهن طراحی کرده‌ایم که سامانه جامع رونق تولید است. قطعات ساخته شده در داخل با مشخصات فنی و نام و آدرس سازنده معرفی می‌شود.

رسولی گفت: ‌قطعات ساخته نشده را هم احصا کرده‌ایم و طی فراخوانی اعلام می‌کنیم تا شرکت‌های تولیدکننده داخل، این قطعات را بسازند.

وی گفت: با تولیدکننده‌های خوشنام داخلی، طرح سابکوی ریلی را دنبال می‌کنیم، قطعه‌سازی در حوزه ریلی به صورت استاندارد و ادامه‌دار در کشور پیگیری می‌شود.

 

ورود 70 دستگاه انواع ناوگان داخلی به شبکه ریلی به ارزش 73 میلیارد تومان

مدیرعامل راه‌آهن در ادامه گفت:‌ امسال تاکنون چهار مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید داشتیم که اولین مرحله 10 اردیبهشت، 53 دستگاه به ارزش 125 میلیارد تومان و دومین مرحله 30 اردیبهشت 88 دستگاه به ارزش 144 میلیارد تومان بود.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: همچنین 10 تیرماه 65 دستگاه انواع ناوگان به ارزش 156 میلیارد تومان و 5 تیرماه 50 دستگاه ناوگان ریلی به ارزش 69 میلیارد تومان وارد شبکه شد.

رسولی گفت: به زودی پنجمین مرحله که 70 دستگاه ناوگان ریلی که به ارزش 73 میلیارد تومان است وارد شبکه ریلی می‌شود و جمعا 329 دستگاه انواع ناوگان به ارزش 567 میلیارد تومان وارد شبکه خواهد شد.

وی گفت: به زودی در دو مسیر رشت - مشهد و اراک - مشهد قطار پنج ستاره خواهیم داشت که مردم می‌توانند از این طریق از این قطارها استفاده کنند.

 

تجهیز 50 ایستگاه راه آهن برای رفاه افراد توان‌خواه

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 50 ایستگاه راه آهن که محل تردد و مبدا و مقصد 95 درصدمسافران ریلی است برای تردد راحت افراد توانخواه مجهز شد، هنگام خرید بلیت اگر مسافر درخواست کمک برای سوار و پیاده شدن قطار علامت بزند 2 پیامک برای رییس گروه مسافری ایستگاه های مبدا و مقصد ارسال می شود که فرد توانخواه در قطار داریم.

مدیرعامل راه آهن بیان کرد: در حوزه حمل بار طبق بند 25 سیاست کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری وظیفه داریم با اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی بهره وری خطوط و ناوگان را ارتقا دهیم.

وی گفت: 11600 کیلومتر خط اصلی ریلی داریم و 2500 کیلومتر خطوط ایستگاهی داریم؛ در سال 98 میزان 48 میلیون تن بار جا به جا شد که در 11600 کیلومتر خط ریلی محقق شد.

وی بیان کرد: تقاضاهای موجود 57 تقاضا از مراکز بار داریم که نشان‌دهنده این است صاحبان صنایع بزرگ به استفاده از حمل ریلی توجه دارند. با وجود انکه قیمت سوخت گازوییل هنوز مزیت ریلی را نمایان نکرده است چون یک هفتم جاده ای مصرف سوخت دارد.

وی بیان کرد: 108 پروژه در دست مطالعه و اقدام داریم و 824 کیلومتر خط احدات می شود و ظرفیت انتقال 118 میلیون تن بار به شبکه ریلی ایجاد میکند.

 

ورود 70 دستگاه انواع ناوگان داخلی به شبکه ریلی

مدیرعامل راه‌آهن گفت:‌ امسال تاکنون چهار مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید داشتیم که اولین مرحله 10 اردیبهشت، 53 دستگاه به ارزش 125 میلیارد تومان و دومین مرحله 30 اردیبهشت 88 دستگاه به ارزش 144 میلیارد تومان بود.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: همچنین 10 تیرماه 65 دستگاه انواع ناوگان به ارزش 156 میلیارد تومان و 5 تیرماه 50 دستگاه ناوگان ریلی به ارزش 69 میلیارد تومان وارد شبکه شد.

رسولی گفت: به زودی پنجمین مرحله که 70 دستگاه ناوگان ریلی که به ارزش 73 میلیارد تومان است وارد شبکه ریلی می‌شود و جمعا 329 دستگاه انواع ناوگان به ارزش 567 میلیارد تومان وارد شبکه خواهد شد.

وی گفت: به زودی در دو مسیر رشت - مشهد و اراک - مشهد قطار پنج ستاره خواهیم داشت که مردم می‌توانند از این طریق از این قطارها استفاده کنند.

 

افتتاح ۶۳ پروژه ریلی با ۵۵۵ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت

رسولی در انتهای این نشست بیان کرد: در سال جهش تولید و همزمان با هفته دولت ۶۳ پروژه ریلی با اعتبار ۵۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه ریلی به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:سه پروژه مدیریت استعدادها در راه‌آهن آغاز شده است که هدف آن کشف، شناسایی، ارتقاء مهارت و ارزیابی استعداد در راه‌آهن است.

وی گفت:‌ در پروژه مدیریت استعدادها با اقدامات برای دیده شدن افراد مستعد و تسهیل‌گری و ایجاد حمایت از بروز خلاقیت سعی می‌کنیم خلاقیت‌ها به زودی بروز و ظهور یابد.

وی با اشاره به اجرای پروژه مدیریت دارایی‌ها در راه‌آهن گفت: مطمئناً با مولد کردن سرمایه‌های غیرمولد موجود، اقدامات ارزشمندی انجام خواهد گرفت که بهره‌وری‌ها را افزایش می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.