| کد خبر: 217368 |

بار عظیم ترانزیتی هند و روسیه از کریدور ایران عبور خواهد کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حمل و نقل ریلی مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی داشته که از جمله آن توافقات انجام شده با هند و روسیه است که بار عظیم ترانزیتی این دو کشور از کریدور ایران عبور خواهد کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حمل و نقل ریلی مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی داشته که از جمله آن توافقات انجام شده با هند و روسیه است که بار عظیم ترانزیتی این دو کشور از کریدور ایران عبور خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ظهر امروز شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در محل این مجموعه میزبان اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود که در این حضور در جلسه ای با مدیرعامل و مدیران شرکت راه آهن برگزار کردند.

سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حمل و نقل ریلی این مجموعه دستاوردهای خوبی در داخل و در بحث بین المللی داشته اظهار داشت: در مسیر هند به روسیه توافقات خوبی انجام گرفته  و بار عظیم ترانزیتی بین این دو کشور از کریدور ایران عبور خواهد کرد.

وی ادامه داد: تمام تلاش در مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که از سرمایه امروز راه آهن به بهترین شکل ممکن بهره برده شود که این شعار نبوده و در عمل به دنبال آن هستیم. در این خصوص بحث ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی برنامه ریزی انجام گرفته طی گزارشی به مجلس ارائه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مجموع بارهای جابجا شده در سال گذشته که ۵۱۳ میلیون تن بار است، ۲۰۸ میلیون تن در مسیرهایی بوده است که مبدأ و مقصد ریلی داشته، تصریح کرد: در این رقم ۲۸ میلیون تن بارهای خرد است که ریل پسند نیستند.

وی ادامه داد: از ۱۸۰ میلیون تن بار ریل پسند کشور ۴۷ میلیون توسط حمل و نقل ریلی جابجا شده است که ۳۳ درصد این رقم را تشکیل می‌دهد و بقیه از طریق جاده انجام شده است در حالی که تأکید قانون گذار رسیدن سهم ریل به جابجایی ۳۳ درصد کل بار کشور است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به سهم حمل و نقل ریلی به حمل بار کشور باید اتفاقاتی رخ دهد. سرمایه گذار ریلی نظیر سرمایه گذار مناطق محروم مورد توجه باشد و مالیات بر ارزش افزوده صفر باشد.

رسولی اضافه کرد: فهرستی از مشکلات راه‌آهن را تهیه و در جای جای ساختمان راه‌آهن نصب کردیم. ما باید در مسیر مشخصی به سمت جلو حرکت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال در اولین جلسه شورای مدیران اعلام کردیم مقیاس زمانبندی ساعات کاری ما ساعت، روز و هفته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    سلام.بدون تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان چطور میخواهید بار هند را جذب کنید؟ خط ریلی رشت آستارا حلقه مفقوده دوم در مسیر کوریدور شمال جنوب است که معلوم نیست چه زمانی به بهره برداری برسد. بر اساس این دو حلقه مفقوده، توافق با روسیه و هند را با چه ابزاری میخواهید اجرا کنید؟