| کد خبر: 214405 |

◄ نیاز بخش ریلی به دریافت تسهیلات، همیشگی است

پس از اینکه شرکت‌های ریلی، اعلام کردند که به دلیل شیوع کرونا 600میلیارد تومان زیان دیدند، قرار شد ۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های ریلی مسافری و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های ریلی باری، تسهیلات حمایتی کرونا پرداخت شود.

تین نیوز

پس از اینکه شرکت‌های ریلی، اعلام کردند که به دلیل شیوع کرونا 600میلیارد تومان زیان دیدند، قرار شد ۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های ریلی مسافری و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های ریلی باری، تسهیلات حمایتی کرونا پرداخت شود.

به گزارش تین نیوز، یک عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در این باره به خبرنگار ما گفت: شرکت های ریلی مسافری بیشترین ضرر را از این قضیه دیدند اما بیش از دو سوم باری که از سوی قطارهای باری حمل می‌شود، کالاهای معدنی و صنعتی بزرگ است که با توجه به تعطیلی معادن و کارخانجات فولادی به دلیل شیوع کرونا، فعالیت قطارهای باری نیز متوقف شده بود.

مجتبی لطفی درباره ادامه روند فعالیت ها نیز گفت: عمده تعطیلی ها برای ما از فاصله اسفند تا فروردین اتفاق افتاد. در حال حاضر نیز روند عادی فعالیت ها ادامه دارد اما همچنان هزینه ضدعفونی قطارها وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه از اواخر خرداد ماه اعطای این وام آغاز شده، افزود: ما در شرایط عادی هم به حمایت از صنعت نیاز داریم و اگرچه کرونا تبدیل به معزل بزرگتری شد، اما به عنوان مثال ما برای تجهیز لکوموتیو، پرداخت هزنه تعمیر و نگهداری و همچنین برای توسعه فعایت ها نیازمند تسهیلات هستیم لذا دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی باید به شرکت های فعال تسهیلات ارائه دهد.

گفتنی است که مدیرعامل راه‌آهن نیز پیش از این گفته بود که بالغ بر ٩٤٠ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های حمل و نقل مسافری و ریلی وابسته به حوزه مسافری اختصاص یافته است. به گفته سعید رسولی، دولت این وام را برای جبران خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا و رکود در بخش مسافری به این شرکت‌ها اعطا کرده است و٦٣ شرکت آن را دریافت خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.