| کد خبر: 214210 |

تخصیص 600 میلیارد تومان برای شتاب راه آهن اردبیل میانه

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از تخصیص 600 میلیارد تومانی برای ایجاد شتاب در اجرای پروژه راه آهن اردبیل خبرداد.

تین نیوز

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از تخصیص 600 میلیارد تومانی برای ایجاد شتاب در اجرای پروژه راه آهن اردبیل خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حجت السلام  سید کاظم موسوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد مقرر شد 600 میلیارد تومان برای افزایش شتاب هر چه بیشتر اجرای پروژه راه آهن اردبیل - میانه تخصیص یابد تا این پروژه ملی که مطالبه مهم مردم استان اردبیل است تا پایان سال جاری یا حداکثر در ماه‌های اولیه سال 1400 به بهره برداری برسد.

 رییس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: این ۶۰۰میلیارد تومان از الباقی مبلغ هزارو ۷۰میلیارد تومان بودجه تعیین شده برای پروژه راه آهن اردبیل می‌باشد.

وی اضافه کرد: تمامی تلاش مجمع نمایندگان استان و استاندار و امام جمعه اردبیل اتصال راه آهن اردبیل-میانه به شمال استان است که در این راستا تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم بکار خواهیم برد.

موسوی همچنین در ادامه با اشاره به اهمییت و جایگاه منطقه ویژه اقتصادی نمین درایجاد، احیاء و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی استان به ویژه در حوزه اشتغال زایی برای جوانان منطقه، گفت:  در جلسه روز گذشته با دکترنوبخت دستورات لازم برای تخصیص ۲۰میلیارد تومان برای اجرای  پست برق منطقه ویژه اقتصادی نمین و اجرای پروژه فاضلاب شهری نمین نیز گرفته شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس آگاه و دلسوز 0 0

    رئيس مجمع نمايندگان استان اردبيل مي گويد همت آنها براي ادامه دادن راه آهن اردبيل به شمال استان است يعني راه آهن اردبيل به سمت پارس آباد.
    راه آهن اردبيل به سمت پارس آباد قبلا مطالعه شده و بسيار كوهستاني و صعب العبور است و نيازمند دهها كيلومتر تونل و پلسازي هاي ويژه است كه دشوارتر از راه آهن ميانه ادبيل است. طبق مطالعات اين طرح كم فايده وپر هزينه است. البته اين به معناي بي توجهي به مردم شريف منطقه پارس آباد نيست بلكه راه آهن براي مسافر و بارهاي انبوه توجيه پذير است و اين طرح چنين شرايطي را ندارد.
    در سال 89 يكبار كميسيوني در سازمان برنامه براي بررسي اين طرح تشكيل شد و بنده همراه نمايندگان وزارت راه در جلسه حضور داشتم. شنيدم كه نماينده دستگاه اجرايي و نماينده دستگاه بهره بردار با هم صحبت مي كردند كه اين طرح نامناسب است ولي دستور مقامات آن است كه تصويب شود. بعد از شروع جلسه گزارشي قرائت شد كه به عمد براي توجيه نمودن اين طرح نوشته شده بود و اين طرح صعب العبور را يك محور ترانزيتي در كريدور شمال جنوب معرفي كرده و به اين ترتيب فرض كرده بود بارهاي اين كريدور از اين مسير عبور مي كند و طرح توجيه پذير شده بود.
    در جلسه از حاضرين چند سوال كردم :
    1- اگر كريدور شمال جنوب را در نظر بگيريم حمل بارهاي آن از مسير هموار رشت – آستارا بهتر است يا مسير كوهستاني زنجان- ميانه-اردبيل- پارس آباد؟
    2- براي حمل بار ترانزيت مسير آستارا به تهران كوتاهتر است يا پارس آباد به تهران؟
    3- براي بارهاي كريدور شمال جنوب مسير حمل تركيبي درياي خزر به بندر اميرآباد اكنون وجود دارد و كريدورشرق خزر هم در دست احداث است (آكنون پايان يافته) و مسير رشت – آستارا را هم تصويب شده بسازيم و هنوز پول احداث آن را نداريم آيا نيازي به مسير جديد ترانزيتي به سمت پارس آباد داريم؟
    4- اگر بارهاي ترانزيتي را كنار بگذاريم آيا منطقه پارس آباد كه يك منطقه كشاورزي است و فاقد كلان شهر است، از نظر انتقال بار و مسافر انبوه براي راه اهن توجيه پذير است؟
    با سوالات بنده حاضرين متوجه شرايط طرح شدند و جناب آقاي موسوي كه آن موقع هم نماينده مجلس بودند در پاسخ گفتند صحبت ايشان با بي توجهي به منافع و محروميت مردم منطقه فعل حرام است.
    عرض كردم بنده از موضع كارشناسي سوالات خود را مطرح كردم و مي دانم كه امنيت شغلي من بخاطر مطرح كردن اين سوالات به لحاظ نفوذ مقامات اردبيل در ستاد وزارت در معرض خطر است.
    بهرحال جلسه بدون تصويب طرح پايان يافت.
    امروز كه دهسال از آن جلسه مهم مي گذرد هيچ تفاوتي در شرايط مذكور رخ نداده و راه آهن اردبيل به پارس آباد هزينه اي در حدود ده هزار ميليارد تومان به قيمت امروز لازم دارد و قطعا چنين هزينه اي امروز هم توجيه پذير نيست مگر با تقلب در دلايل توجيهي.
    مقامات استان هم كه واقعا دلسوز هستند و خواهان رشد منطقه هستند بهتر است روشهاي ديگري را براي توسعه منطقه دنبال كنند. تصور كنيد حتي نصف هزينه فوق در ديگر امور منطقه خرج شود چه تحولي را براي مردم منطقه ايجاد خواهد كرد در حاليكه اگر راه آهن پارس آباد به هزينه گزاف تصويب شود و ساخت آن بعد از دهها سال انجام پذيرد، به علت نداشتن تقاضاي بار و مسافر، تاثير اندكي بر توسعه مناطق شمالي استان اردبيل خواهد داشت و مانند خط تبريز- جلفا كم تردد خواهد بود.