| کد خبر: 213254 |

جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن قم ۹۴ درصد کاهش ‌یافته‌است

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: به دلیل شیوع کرونا، مسافر جابه‌جا شده توسط راه‌آهن قم، از اوایل اسفندماه پارسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال،‌ ۹۴ درصد کاهش‌ یافته‌است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: به دلیل شیوع کرونا، مسافر جابه‌جا شده توسط راه‌آهن قم، از اوایل اسفندماه پارسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال،‌ ۹۴ درصد کاهش‌ یافته‌است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن اعتماد افزود: با توجه به این‌که حمل‌ونقل عمومی یکی از نقاط حساسی بود که احتمال شیوع کرونا را افزایش می‌داد، از اوایل اسفندماه پارسال فعالیت قطارهای مسافربری متوقف شد.

وی اضافه کرد: قطارهای مسافربری از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شروع به فعالیت کرد و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله توزیع ماسک،‌ دستکش و ضدعفونی کردن صندلی‌ها اجرایی شد.

وی ادامه داد: حتی سالن‌های انتظار ایستگاه راه‌آهن با وجود نبود مسافر، به دلیل مراجعه مردم برای پس دادن بلیت‌ها،‌ روزی ۲ بار ضدعفونی می‌شد.

به گفته اعتماد، از ابتدای اردیبهشت‌ماه نیز، کوپه‌های قطار با ۵۰ درصد ظرفیت مسافر جابه‌جا می‌کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

وی گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰ رام قطار شامل پنج رام رفت و پنج رام برگشت قطار به سمت تهران و قم و سه رام قطار به سمت مشهد حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به کاهش فعالیت خودروهای باربری در سطح جاده‌ها، از اسفندماه پارسال تاکنون در مدت مشابه سال گذشته،‌ میزان بار جابه‌جا شده توسط قطارهای باربری حدود ۱.۵ برابر افزایش‌یافته است.

راه‌آهن قم در حال حاضر ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.