| کد خبر: 209364 |

تجارت یک ماهه ایران و ترکیه از مسیر ریلی ۵۴ هزار تنی شد

سخنگوی گمرک ایران گفت: با وجودمذاکرات وتوافقات انجام شده با ترکیه مرزهای زمینی با این کشور همچنان مسدود است و تجارت بین دو کشور صرفا از مسیر ریلی صورت می گیرد.

تین نیوز

سخنگوی گمرک ایران گفت: با وجود مذاکرات وتوافقات انجام شده با ترکیه مرزهای زمینی با این کشور همچنان مسدود است و تجارت بین دو کشور صرفا از مسیر ریلی صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: بعد از توقف کامل فعالیت تجاری ایران با ترکیه و مسدودی مرز بازرگان ازسوی ترکیه، ازسوم اسفند ماه، تمام مسیرهای صادراتی و وارداتی کشور با ترکیه دچار مشکل شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته مسیر ریلی از ۲۶ اسفندماه برای تجارت بازگشایی شد.

وی افزود: از ۲۶ اسفندماه تا روز گذشته، یعنی در طول یک ماه ۱۶۵۷ واگن کالا بین دو کشور تبادل شد که از این میزان ۱۰۸۸ واگن کالای وارداتی ازترکیه به وزن ۴۰ هزار و ۳۷۵ تن از مسیر ریلی رازی به کشورمان منتقل و ۵۶۹ واگن کالا نیز از ایستگاه رازی، به وزن ۱۳ هزار ۵۳۷ تن، به کشور ترکیه صادر شد.

سخنگوی گمرک ایران در خصوص کالاهای صادراتی کشورمان به ترکیه، اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی به ترکیه در یک ماه اخیر، پلی اتیلن، کود اوره، هندوانه، شمش روی و پارافین بوده است.

وی در خصوص کالاهای وارداتی از ترکیه افزود: عمده کالاهای وارداتی از کشور ترکیه از مسیر ریلی در مدت یک ماه، موز، خاک روی، الیاف، خمیرچوب، خمیرکاغذ، کاغذ و توتون بوده است.

لطیفی گفت: در حال حاضر تنها مسیر صادرات و واردات کشورمان به ترکیه مسیر ریلی است و به ندرت شاهد ورود اقلام بهداشتی از بازارچه مرزی ساری سو هستیم و هنوز ترک‌ها در خصوص بازگشایی مرزهای زمینی با وجود مذاکرات متعدد و توافق‌های شفاهی صورت گرفته اقدام عملی قابل ذکری انجام نداده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.